Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2009, 11:46   #141
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Elvis: beste zanger.
Michael Jackson: beste danser.

Voor mij is MJ in de eerste plaats een geniaal danser geweest. Hij heeft een aantal heel erg catchy hits gemaakt, maar zijn stem vind ik door de band genomen allesbehalve indrukwekkend.

Elvis was een veel beter zanger, zowel qua stembereik als qua genre. Van pure rock n' roll tot prachtige gospelnummers.

Ik denk dat Elvis langer mee blijft gaan dan MJ. Hij is ondertussen al meer dan 30 jaar dood. Ik betwijfel of MJ in 2039 nog zo populair gaat zijn als Elvis in 2009...

Er zijn wel gelijkenissen tussen beiden, ie het aantal 'supersterren' in de muziek is nu eenmaal zo beperkt dat er sowieso een gelijkenis is.

De beatles zijn imo niet te vergelijken met Elvis of MJ. Ten eerste omdat het hier om een groep gaat. Het is iets helemaal anders volgens mij om als individu een superster te zijn (niemand om de druk mee te delen) dan als groep (lotgenoten). Overigens vind ik de Beatles zwaar overroepen.

Sure ze hebben goede platen gemaakt, maar zoiets als dat lijstje uit Rolling Stone waar zogezegd de helft van de 10 beste platen van de beatles komen, dat is toch pure onzin geschreven door een fan-boy... zeg nu zelf.
Dat durf ik toch te betwijfelen/

http://www.youtube.com/watch?v=fvl9_dDWSXE
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden