Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Heel mijn leven ben ik voorstander van de vrije meningsuiting. En we hebben geleerd wat er gebeurd is toen die vrije meningsuiting werd opgeofferd nietwaar Mieke ? Juist eens de vrije meningsuiting aan banden werd gelegd door de communisten in Rusland en door de nazis in Duitsland was dat de start van een holocaust, tegen het eigen volk, tegen Joden, tegen ANDERSDENKENDEN, tegen homo's, enz, enz, enz....
Dat jij niet wilt inzien dat dit een eerste stap is naar ... (zie hierboven) is jouw probleem. Ik denk dat jij toch een van die mensen bent die altijd trouw het regime zullen volgen. Ik weet van mezelf dat ik een buitenbeentje ben, ik noem mij niet voor niets tegendradigaard, en mensen die buiten de lijnen lopen zullen vlugger aangepakt worden dan meelopers en meeheulers van het regime.
Maar zoals in de boeken over de Goelag Archipel mooi beschreven wordt : ook de meelopers en heulers met het regime geraken soms geklemd in de wielen van de fabriek en worden meer vermalen samen met hun politieke tegenstanders voor wie de maalwielen eigenlijk bestemd waren.
|
Het is duidelijk dat je noppes afweet van de werking, de achtergrond, de verborgen interne keuken en de structuren van het Blok. In plaats van alles beter te willen weten, zou je beter luisteren en uw ogen openen...
U hoeft mij niet te bedanken voor dit gratis advies.