Reactie op het arrest Hof van Beroep
"Het komt niet aan een rechtbank toe om te oordelen over het democratisch karakter van een partij." Gevraagd naar de reactie van de N-VA op de veroordeling van het Blok door het Gentse Hof van Beroep vatte algemeen voorzitter Geert Bourgeois het partijstandpunt zo samen.
"Het komt niet aan een rechtbank toe om te oordelen over het democratisch karakter van een partij. Wat ook de beslissing was, het Blok komt hier altijd uit als winnaar. Als het vrijgesproken werd, dan glorieerde het. Nu kan het zich nog meer in de slachtofferrol wentelen. Wij willen vooral een goed beleid, in plaats van toe te laten dat er op sommige problemen gevegeteerd wordt, zoals het Blok doet.
Dit wordt sowieso een verkiezingsthema. Het is er al een tot mijn groot ongenoegen. Ik zat gisteren op een Voka-debat over ondernemen in Vlaanderen, en dit was het eerste onderwerp. Ik betreur het sterk dat elk debat weer gaat over het cordon sanitaire, over het democratisch karakter van deze of gene partij. Het zou moeten gaan om het beleid."...
Geert Bourgeois
daar sluit ik me bij aan.
Ik wil er overigens nog aan toevoegen:
- Dat hiermee de Vlaamse zaak een ferme deuk heeft gekregen, die op een krapuleuze manier door paars zal worden misbruikt.
- De vrijenmeningsuiting in Vlaanderen zwaar wordt geschonden.
- Het een uiterst gevaarlijk precedent is voor de toekomst.
- Heel wat dossiers zullen nu definitief worden stilgelegd uit schrik te worden aangeklaagd. Terecht of tenonrechte.
|