Citaat:
Euuu, wat heeft dat met de prijzen voor landbouwproducten te maken?
|
Ook de boeren zitten gevangen in een virtuele economie die nog nauwelijks (tenzij toevallig) rekening houdt met de lokale markten. Daarom de verwijzing naar de gevangenis en een hoop gezever van mensen die denken iets van economie te kennen.
Citaat:
Ah, nu begrijp ik het: de gevangen moeten verplicht worden om op het veld te werken bij de boeren. Laat ze maar wat werken i.p.v. de hele dag T.V. te laten kijken. Op die manier, met goedkope arbeidskrachten, zullen de prijzen voor de landbouwproducten wel dalen. Alle gevangenen die maximaal 3 maanden moeten zitten (dus niet de moeite om te gaan lopen) zouden hiertoe verplicht moeten worden. Voor die gasten heb je ook geen gevangenis nodig. Drie keer appel per dag zoals bij het leger volstaat. Voil�*, in één klap het tekort van gevangeniscellen én de overdreven prijzen voor landbouwproducten opgelost. Als ik nu nog altijd geen minister mag worden, dan weet ik het niet meer!
|
Als je wil dat creativiteit rendeert dan laat je de werklozen gratis werken als ondersteuning voor het behalen van meer winst. De werkgever betaalt enerzijds veel geld om alles efficiënter te maken, dan mag hij ook genieten van de vruchten waarvoor hij zelf betaalt. Maar misschien, heel misschien, valt het op dat onze creativiteit werkloosheid creëert, het is een logisch gevolg maar de zgn economen zien het natuurlijk als een kanker. Hoe dom kan een mens worden, de domheid groeit naarmate de inflatie stijgt. Dus, als je een gevangenis wil bouwen, in de woestijn is er nog plaats geoeg, waarom ze hier tussen de huizen trachten te proppen ? Alsof we nog niet kortzichtig genoeg zijn ?