Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik zit ergens soms ook met dat dilemma. Denk dan van "tijd dat ik me een appartementje koop en me wat in steen gegoten financiële zekerheid verschaf". Naast andere zaken is er toch steeds eentje dat de kop blijft opsteken en dat is wel waar ik dan zou willen wonen. Een slaapdorp vol pendelaars waar je kan proeven van de rust en kalmte die je zo vaak mist in de achtbaan van het leven waar je moet hollen, filerijden, haasten en minstens 8 uur per dag doorbrengt in een industrieterrein met weinig groen, of het kleine stadje met zijn charmante gebouwen, wandelafstand tot alles wat je nodig hebt en veel leven op straat, maar ook met zijn lawaaierige mensen en verkeer op momenten dat je hoort het jachtige leven even achter te laten en jezelf wat rust wil gunnen.
Ik vind dat een serieus dilemma. Tot ik daar uit ben, blijf ik toch even huren.
|
Voor mij is de keuze eigenlijk snel gemaakt. Ik woon al heel mijn leven in hetzelfde dorp en ik zie mijzelf dan ook niet nu nog zomaar ineens naar de stad trekken. Ik ben de rust en de kalmte hier gewoon en indien ik nu nog zou verhuizen naar ergens midden in het beton, zou ik er totaal niet aarden.