Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Is er iemand die mij, met mijn geamerikaniseerde cowboymentaliteit, het volgende kan verklaren:
-Waarom worden er geen foto's en namen van de ontsnapten geplaatst op de websites van de kranten? Ik las dat er vorige week al 1 ontsnapt was uit Merksplas en nog steeds spoorloos is. Het lijkt me evident dat dit kan helpen bij het opsporen van de ontsnapten. Worden die op het TV-nieuws getoond?
|
Omdat in België het recht op privacy van iemand die veroordeeld is wegens foltering, verkrachting en een aantal overvallen belangrijker is dan de veiligheid van de bevolking.
Citaat:
- Op de Standaard is er ook te lezen dat ontsnappen niet strafbaar is. Waarom niet?
|
Dat is altijd zo geweest. Onzin natuurlijk, want wat belet een gedetineerde om het elke dag te proberen. Maar weet je wat nog sterker is?
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090728_022
Ze zijn nog aan het uitzoeken of de handlanger die is achtergebleven in de gevangenis wel aangehouden blijft. Inderdaad: je huurt een helikopter en breekt enkele gevaarlijke criminelen aan en er wordt getwijfeld of je wel moet zitten.
Citaat:
Ik begrijp het Belgisch denken eigenlijk niet meer...
|
Wie wel?