Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2009, 23:44   #91
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Is er iemand die mij, met mijn geamerikaniseerde cowboymentaliteit, het volgende kan verklaren:

-Waarom worden er geen foto's en namen van de ontsnapten geplaatst op de websites van de kranten? Ik las dat er vorige week al 1 ontsnapt was uit Merksplas en nog steeds spoorloos is. Het lijkt me evident dat dit kan helpen bij het opsporen van de ontsnapten. Worden die op het TV-nieuws getoond?
Omdat in België het recht op privacy van iemand die veroordeeld is wegens foltering, verkrachting en een aantal overvallen belangrijker is dan de veiligheid van de bevolking.

Citaat:
- Op de Standaard is er ook te lezen dat ontsnappen niet strafbaar is. Waarom niet?
Dat is altijd zo geweest. Onzin natuurlijk, want wat belet een gedetineerde om het elke dag te proberen. Maar weet je wat nog sterker is?

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090728_022

Ze zijn nog aan het uitzoeken of de handlanger die is achtergebleven in de gevangenis wel aangehouden blijft. Inderdaad: je huurt een helikopter en breekt enkele gevaarlijke criminelen aan en er wordt getwijfeld of je wel moet zitten.

Citaat:
Ik begrijp het Belgisch denken eigenlijk niet meer...
Wie wel?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden