Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Allemaal heel mooi maar hoe los je:
De overbevolking op, we zijn nu reeds dichtbevolkt, we hebben nu al geen bouwplaatsen meer, we staan nu al veel stil in de files, we zitten nu al regelmatig met smogalarm.
|
Smog(fijn stof bedoel je) komt voornamelijk uit de ons omringende buurlanden, belgie zou ook extra maatregelen tegen eigen vervuiling kunnen nemen zoals minder diesel aanmoedigen.
Dichtbevolkt? Dat is subjectief zonder migratie zou trouwens ons inwoner aantal al jaren achteruit gaan. De druk daarvan komt trouwens voornamelijk van de steeds kleiner wordende familie (echtscheidingen, alleenstaanden,...) niet zo zeer van de migratie.
Citaat:
De vergrijzing na X aantal jaren op? Nog meer migratie? Nog meer overbevolkt?
|
De vergrijzing is tijdelijk daarna heb je dus geen migratie meer nodig.
Citaat:
Nee mijn beste migratie kan nooit een oplossing zijn om pensioenproblemen op te lossen. Migratie is een korte-termijnvisie, eigenlijk een beetje de problemen voor zich uitschuiven.
|
Helemaal niet, probleem is dat ook jij nog steeds migratie is als een kwaad ziet omdat men het slecht aanpakte in het verleden.
Citaat:
Daarbij ga je ervan uit dat de migranten allemaal 40 jaar gaan werken. Ik heb al veel migranten zien binnenkomen, er zijn bitter weinig twintigers bij. De meeste mensen gaan minder dan 30 jaar bijdragen (moeten ze al onmiddellijk werk hebben) maar evenzeer veel jaren kunnen genieten van het pensioenstelsel.
|
Nogmaals dat maakt niet uit, tegen de tijd dat die hun pensioen hebben is de vergrijzing gedaan en krijgt belgie terug ruimte.
Als over enkel 30'ers die migreren: niet juist en zoals ik al zei je moet de juiste criteria stellen, leeftijd kan daar gerust 1 van zijn.