Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2009, 17:13   #3
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
OK, de reden waarom ik hier over begin, is omdat het een interessant gegeven is waar ik zelf nog geen mening over heb gevormd. En ik wil er één vormen, dus graag input.
Ik wil niet vervelend doen, maar dit is enkel een interessant gegeven inzoverre het de omzet in de juridische markt verhoogd. Alles wat met echtscheidingen te maken heeft genereert enorme marges voor de advocatuur, en elke hervorming is er steevast op gericht nieuwe 'rechten' te creeeren, omdat er een exponentieel verband bestaat tussen het aantal gecreerde rechten en de juridische omzet. U begrijpt dat ik geen enkel respekt voor dit soort mensen heb, maar bon het is het gevolg van het verbod van advocaten om commerciele reclame te maken.

Voor het overige wens ik u veel geluk als u ooit kinderen hebt, en na een echtscheiding uw ex dan om de twee jaar iemand anders leert kennen, en er met elk van deze 'stiefouders' een juridische procedure loopt omdat elk van deze stiefknapen jouw kinderen ergens anders wil inschrijven in school, en dat terwijl deze procedures gelijktijdig lopen. Misschien bent U dan ook opnieuw als gesetteld in een nieuwe relatie of twee, waarbij elk van deze relaties zichzelf een bezoekrecht zullen vragen (gewoon een verdere logische stap om het marktaandeel van de advocatuur te verhogen in deze materie).

Het 'belang van de kinderen' telt enkel inzoverre het de rechter de mogelijkheid geeft jou je hoederecht te ontnemen omdat hij stiknijdig is op het salaris dat jij verdient. Vergeet intussen de psychologen niet, zeker in een markt waarvan verwacht wordt dat die kwantitatief dreigt af te nemen met de veroudering van de bevolking.

Intussen is het wachten op een initiatief dat relatievorming bij jongeren in school als verplicht vak oplegt, en een objectief van een minister die zegt het aantal echtscheidingen te zullen verminderen. Maar gelet op het aantal advocaten in het parlement is dat ijdele hoop. Meer zijn zij geinteresseerd in de vraag hoe het komt dat bemiddelaars tot hun grote nijd een stuk van de koek naar zich toehalen, hetgeen gepareerd wordt door het 'versoepelen' van de echtscheiding waardoor bemiddeling aan belang inboet en een stuk van de markt terug verschuift naar degenen die menen recht te hebben op jouw geld. Succes!
Conscience is offline   Met citaat antwoorden