Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist
Anecdotaal bewijs of bewijs uit eigen ervaring is helemaal geen bewijs. Net zoals jij 'weet' dat er 'meer' is zijn er mensen die overtuigd zijn dat ze ontvoerd zijn door buitenaardsen, of dat ze de reincarnatie van Napoleon zijn. Die mensen zijn daar absoluut even zeker van als jij.
Dat mag dus voor jou persoonlijk een relevant argument zijn, maar heeft geen enkele weerslag op de waarheid van een stelling.
|
Als ik de enige zou zijn zou ik nog kunnen mezelf overtuigen dat het een hallucinatie was, alhoewel het zeker niet zo aanvoelde. Het was doorsprekt met mening, intelligentie en verruiming, en ik heb eruit geleerd. Vele mensen hebben spirituele ervaringen die zeer gelijklopend zijn.
En ik gebruik dat zeker niet als argument, ik weet dat er meer is. Als er anderen daar niet in wensen te geloven of het zonder er voor open te staan direct afwijzen, dan is dat hun zaak.
Trouwens, ik geloof ook dat alien abductions bestaan maar dan niet altijd in de letterlijke fysische zin.
En ik geloof ook in reïncarnatie. Maar het is niet omdat een halve gare ten onrechte gelooft in de waan dat hij Napeolon zou zijn geweest, dan reïncarnatie daarom niet bestaat.