Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2009, 09:04   #229
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mijn beste vriend.
Dagelijks hoor je in de media (hier bij ons toch) dat er mensen moeten afvloeien in dit of dat bedrijf. Telkens worden 50 plussers geviseerd, Fortis (of hoe het nu ook heet) gaat 54 jarigen op vrijwillige basis op prébrugpensioen sturen = werkloze met bijbetaling tot wettelijk brugpensioen.
Tracht eerst eens deze mensen te laten werken tot hun 65 jaar, gemiddeld kunnen zij zo nog 8 jaar bijdragen aan de staat. Maar nee, deze mensen worden met rust gelaten, zei worden niet meer opgeroepen en.....
Volop mee akkoord maar niet voldoende. De gemiddelde pensioen leeftijd ligt nu op bijna 61, je kan hier dus maximum enkele jaren mee winnen en het wat lichter maken (door de tewerkstellingsgraad iets omhoog te doen), de vergrijzing is toch en jaar of 30 of ruimschoots onvoldoende dus.

Citaat:
Heel veel
IS dus geen antwoord cijfers is niet "heel veel" je gokt dus gewoon.
En als ze hier niet voor betaald worden zie ik hier geen probleem in hoor, of mag je familie al niet meer helpen?

Citaat:
Je kan onze mensen niet op 50 jaar afschrijven en van migranten verlangen dat ze werken tot hun 65 jaar.
Ik zeg dan voor de 10e keer ook dat je de effectieve pensioenleeftijd zo hoog mogelijk moet proberen krijgen. Dus ja eens je dat doet kan je dat van migranten net zo goed verlangen.

Citaat:
Awel, het heeft veel moeite gekost om je dit te horen zeggen (is eigenlijk om je dit te laten schrijven).
Nochtans stond dit daarvoor ook al hoor. Probleem is dat dit maar weinig effect gaat hebben .

Citaat:
Dit is realiteit mijn beste
Dagelijks worden er 50 plussers afgeschreven. Kijk eens in statistieken hoeveel % 50 plussers nog aan het werk zijn (De Croo niet meetellen).
IK geef je de cijfers die spreken van 60.7 jij spreekt hier over pure perceptie. Dus geef een bron of anders is het echt wel 60.7 hoor.

Citaat:
Gemiddeld brug- of rustpensioen misschien wel ja, maar het prébrugpensioen waarover het hier gaat is een werkloosheidsvergoeding met een bijbetaling van de firma en zijn dus niet meegerekend. Ze hebben zo'n nepstatuut tot ze met wettelijk brugpensioen (58 jaar) kunnen gaan, velen hebben dan al 8 jaar "genoten van hun prébrugpensioen).
Uitzonderingen dit zijn trouwens geen gepensioneerden maar werklozen, indien je die geen brugpensioen geeft zal in de meeste gevallen die gewoon ontslagen worden . Maar ik vind idd dat brugpensioen in de meeste gevallen niet kan. maar nogmaals heel klein aantal en indien je anders beweerd: cijfers (van pre brugpensioen dus)

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
http://www.trends.be/nl/economie/bel...et-werken.html

Het is ongeveer 36,85 jaar in uw berekening en voor een ambtenaar is het nog iets minder (36,16).
Veel langer dan de 32 die jij gaf dus .

Citaat:
Hij heeft dus 22 jaar op kap van de gemeenschap geleefd.
Een ambtenaar zelfs 22,6 jaar.
(volgens uw berekening door mij gecorrigeerd).
maar 36+ gewerkt en 22.6 (op de kap geleefd) heel andere cijfers dan die jij uit je duim zoog dus.

Citaat:
Je gaat er dan van uit dat alleen 20 jarige, direct inzetbare mensen naar hier komen. Ik wens je alvast veel succes.
Je gaat al discrimineren op basis van leftijd.
Elke asielaanvraag heeft zijn kriteria elke keer is er dus discriminatie, of stel je voor de grenzen volledig open te zetten? nee dank U hoor.

En leeftijd, opleiding, ervaring kortom mensen die een toegevoegde waarde voor belgie zullen zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden