6 augustus 2009, 19:40
|
|
Minister-President
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat
Die Johri ontsnapte uit de gevangenis van Brugge, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Dat ik kap op de Franse luchthavens en niet op de flaters van de Belgische politie is logisch. Het Belgisch geklungel voldoet aan m'n verwachtingspatroon. Van de Franse douane had ik geen (of toch minder) laksheid verwacht.
Serieus, ik kap op niemand. Ik vroeg mij gewoon af hoe iemand voorbij een douanecontrole kan, terwijl Interpol het signalement van de drie gedetineerden naar 187 landen heeft verstuurd (waaronder Frankrijk). Duizenden toeristen of niet, de douanepolitie - en zeker deze van grote internationale luchthavens - wordt toch verondersteld hun werk naar behoren uit te voeren.
"Dames en heren, in de vorige reportages hebben we reeds aangetoond dat je met behulp van een helicopter, een ladder, je moeder of twee gewapende mannen uit een gevangenis of gerechtsgebouw kan ontsnappen, maar kan je als internationaal gesignaleerde crimineel ook door de mazen van de Franse luchthavenpolitie glippen? Geniet van de reportage en vergeet niet te stemmen: Waar of niet waar."
Zolang de VRT weigert om nieuwe afleveringen van Schalkse Ruiters te bestellen, moeten we ons maar tevreden stellen met de avonturen van Johri & Co.
|
Waar staat vermeld dat hij via een franse luchthaven is ontsnapt?
|
|
|