Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao
Klopt. Maarreu, strikt genomen is dat ook niet mogelijk. Wij hebben namelijk geen snelwegen. Daarvan is eigenlijk pas sprake als er minstens zestig kilometer zit tussen de op- en afritcomplexen. (Dan pas begint het effect van de in- en uitweefbewegingen uit te vlakken.)
|
60 km ? dat is een half uur rijden aan
constante 120 kmh...
In welk land liggen dan zulke snelwegen? In Europa ? USA... Canada misschien.
Zelf ken ik geen enkele
Autobahn waar de op-afritcomplexen zover (60 km) uit mekaar liggen, de doorsneeafstand tussen twee afritten is daar ook niet veel meer als in het rustigere Vlaanderen of Wallonië; in het Roergebied weet ik zelfs onbeperkte snelwegstukken waar de afritten enger liggen als in de Vlaamse ruit, dat met die verwevingen zal eerder aan de onrijvaardigheid van de modale Belg liggen bij het vlot in/uitvoegen en natuurlijk meestal het vertikken om voldoende invoeg/veiligheidsafstand te laten, zeker op de hoogte van de opritten.
Overigens de Duitse allereerste wetenschappelijke praktijkstudie van files dateert van 1973.
Ttz snelheidsmetingen-capaciteitsmetingen tot verzadiging; ideale snelheid voor grootste debiet (reeds in andere topic)