Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Het bericht dat de Egyptisch-Marokaanse moskee in Amsterdam Oud-West een dergelijk boek verkoopt, roept emotionele reacties op in de buurt. ,,Homo's van daken gooien en stenigen? Waarom al die angst dat moslims die tekst zullen volgen? Dat doet me pijn'', zegt de gekwetste moskeebezoeker Mohammed uit Marokko. ,,We leven in Nederland en [size=5]hier is het doden van ongelovigen verboden[/size]. [size=6]Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is?[/size]''
Buurtbewoner Tom de Groot is danig geschrokken. ,,Mijn hele opvoeding heeft in het teken van de tolerantie en verdraagzaamheid gestaan. Dit vind ik heel erg bedreigend. Als het zo doorgaat, vrees ik echt voor een godsdienstoorlog.'' De vrachtwagenchauffeur woont al vijftien jaar in de buurt en zegt dat hij het radicalisme heeft zien groeien. ,,Een paar keer zijn er mensen op me afgekomen die wilden dat ik moslim werd. Toen ik zei dat ik daar geen trek in had, kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten, omdat de moslims de macht nog wel zouden overnemen in Nederland.
|
[size=5] hier is het doden van ongelovigen verboden ... [/size]
Elders blijkbaar niet volgens die medeburger.
|
"Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is"
Deze medeburger bedoelt volgens mij de krantenwinkel om de hoek.