Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
En dienen die wapens voor zelfverdediging? Is dat niet slechts 1 schot?
|
Euh niet per se.
De replica van eenRemington 1858 die ik gebruik heeft 6 schoten
Voor zelfverdediging zou ik zulke wapens niet aanraden aangezien het een minuut duurt om zo'n wapen te laden (Hollywood en alle spaghetti westerns waar men de 'infinite ammo' cheat geactiveerd heeft ten spijt)
Illustratie van laadprocedure:
http://www.youtube.com/watch?v=OSOo-zY0_lc
Voor zelfverdediging kun je altijd best kijken naar wat de politie gebruikt. Een revolver en/of een shotgun.
Citaat:
En...sorry voor de vele vragen...Zijn daar sportdiciplines voor? Je moet blijkbaar naar de schietstand een aantal keer per jaar.
|
Voor zwartkruit wapens zijn er niet zo veel disciplines.
Je hebt BPCR (Black powder cartridge rifle) zowel op doel als silhouette (stalen platen in de vorm van een dier)
Duelschieten (op ballonnetjes)
En in de VS is er nu een redelijk nieuwe discipline: CAS.
Je moet minstens 12 schietsessies hebben.
Citaat:
Maar het is dus niet onmogelijk gemaakt voor een 'gewone burger', of zit er een addertje onder het gras bij die gouverneur? Extra belastingen? Slechts voor veiligheidsdiensten?...
|
Goh hangt er allemaal vanaf. Als ge ne contraire gouverneur hed of niet. Zoals met veel dingen in België. Met bouwvergunningen is dat net hetzelfde. De ene maakt geen problemen, den andere stuurt u van het kastje naar de muur.
Voor extra retributies weet ik niet juist, dat kan van provincie tot provincie verschillen denk ik.

.
Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).