Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze
Syntheyes werkt vrij goed met (het coordinatensysteem van) Maya samen. Met de meeste paketten eigenlijk (max, c4d, lightwave...), zelfs goeie exports naar after effects camera's. Ik weet niet juist wat die Maya live versie is (ben zelf meer een lightwave mens, beb da van kinds af aan gebruikt) maar Maya is over het algemeen eigenlijk HET paket om te leren, enkel dat de learningcurve een beetje, allé, heel steep is. Sorry voor de crappy post, ma ik typ die hier op mn iPhone, das nie zo handig als een computer 
|
In ieder geval bedankt voor de info. Maya live is een onderdeel van Maya unlimited. Dan zit je ook aan 8000 dollar. Ik ben het een paar jaar geleden op m'n eentje beginnen leren. De hypershade is om van tegen de muren op te lopen in het 'begin'. voor animatie is Maya nog steeds van het beste. Nu autodesk eigenaar is van Maya, 3Dmax, en XSI zal er aan de horizon mischien een geïntegreerd pakket liggen dat wat eenvoudiger is. Echt gezond is die monopolizatiepoging van (de beste dacht ik, uitgezonderd Houdini) CG paketten echter niet.
Ik ben maar een amateur op gebied van CG. Eigenlijk is elk onderdeel van een programa als Maya een full time job als je het goed wil doen.
Nu Computergraphics gemakkelijk toegankelijk worden zullen we nog schone UFO filmpjes kunnen bewonderen in de toekomst.