Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom
Heb je ooit drugs zelf gedaan, of heb je alleen maar wat gezien en gehoord?
De mensen in centra zijn de absolute randgevallen. De gemiddelde banlieusard zal niet zo zijn. Integendeel, die jongens doen vaak aan gevechtsport en zijn in prima conditie.
Nu wij het toch hebben over Marokkaanse jongeren: drugs waarvan men echt agressief wordt, zoals alcohol, amfetamines en MDMA-derivata zijn niet populair bij deze mensen. Hasj, of cocaine (niet betaalbaar voor iedereen) is bij hun courant. Slechts cocaine kan agressie triggeren, maar de prijs ervan is te hoog om regelmatig te gebruiken, dus dat kan worden uitgesloten.
Algemeen gezien zijn het de blanke jongeren uit discotheekmilieu's die drugsgerelateerd geweeld plegen.
|
Dat is waar; op veel punten heb je gelijk. Maar toch ken ik ook Marokkaanse jongeren die coke gebruiken, de prijs weerhoudt hen niet, of die jongeren op dat filmpje in prima conditie zijn...waar het me om ging is dat lichaamstaal of het nu randgevallen betreft, eender welke origine van druggebruikers, lijkt op wat ik op dat filmpje zie, en alcohol is trouwens vaak onder Marokkaanse jongeren met problematisch gedrag even populair als bij leeftijdsgenoten van andere origine!
Dat iedere moslim niet drinkt, das een fabeltje hoor, ken er velen die dit wel doen.