Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2009, 13:11   #351
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Want wat betekent een juridische overeenkomst, afgetekend te Aarschot, in de ogen van negentig procent van de aardebewoners en hun 100 miljoen jaar durende geschiedenis?
Niets. Net zomin als jouw "kern-gezin" dat voor 100% uit hetero's bestaat.

Citaat:
Alles is simpel
Als je in een universum leeft waarin alles zwart of wit is, is alles inderdaad simpel. Of het daarom ook juist is...

Citaat:
er bestaat niet zoiets als een 'homo-gezin' als kerngezin, het is contradictio in terminis.
Dat moet je mij niet verwijten. Ik ben niet degene die met zelf verzonnen termen als "kern-gezin" goochelt. Ik heb je proberen duidelijk te maken dat "huwelijk" en "gezin" geen synoniemen zijn van elkaar en dat ze zelfs niet noodzakelijkerwijs uit elkaar voorvloeien.

Citaat:
Er is mischien een homo-koppel dat met al dan niet verwante personen die duurzame en affectieve banden hebben en elkaar onderling steun en verzorging verlenen , waarop ik me verheug. Wij, mensen, zijn allemaal een groot gezin, als ik me goed herinner. Dat homo-koppel, als eenheid, zal echter altijd in zijn onverbrugbare existentiele eenzaamheid staan te midden van al dat feestvreugde, met afgesneden (pro)creatieve wortels, die het soms kan schieten, wel altijd apart van elkaar.
Je probleem is dus dat homoseksuele koppels geen kinderen kunnen verwekken. Nochtans is dat iets wat de eerste de beste idioot met op hol geslagen hormonen kan bij de eerste de beste slet die haar benen niet kan bij elkaar houden. Zijn dat dan de critieria om een "kern-gezin" te vormen? Je moet alleen maar kinderen kunnen maken; je hoeft niet eens over de bekwaamheid of de maturiteit te beschikken om ze op een enigszins aanvaardbare wijze groot te brengen? Ja, zo zal je de wereld zeker van de ondergang redden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden