Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2009, 18:38   #1
Lander
Vreemdeling

Standaard Politiek actief worden

Hallo iedereen.

Ik ben van mijn 15 jaar reeds actief bezig met het lezen van boeken over allerhande politieke stromingen, het volgen van forums en het volgen van politiek in het algemeen. Door de jaren heen is mijn visie van links naar rechts geschommeld, en weer terug. Tot ik uiteindelijk, nu dus, tot een bepaald idee ben gekomen waarvan ik denk dat het praktisch haalbaar en realistisch is. Ik ben nu trouwens 22 jaar

Dus ik ben op dat punt gekomen waarop ik mezelf klaar acht deel te nemen in de échte politiek. Nu is mijn vraag: Hoe, wat, waar of waaraf moet ik hieraan beginnen?

Eerst even kort mijn ideeën opsommen, omdat ik nog geen idee heb bij welke partij deze het beste aanleunen (ik gok NVA grotendeels, Vlaams Belang of SP.A. in mindere mate?)

- Ik hecht erg veel belang aan de nationaliteit (en de privileges en verplichtingen die daaraan vasthangen: de taal machtig zijn, werken, minimumloon, huisvesting,...). Ik prefereer een Vlaams - Nederlandse eenmaking, maar zie evenzeer mogelijkheden op het Vlaamse of het Belgische niveau.

- Ik hecht erg veel belang aan een gelijkere behandeling (qua zowel inkomsten als wetten) voor de hele bevolking.

- Ik ben voor staatsinterventie, omdat ik denk dat de staat een belangrijk instrument is om in te spelen op de noden en wensen van de samenleving en het land.

- Ik ben voor de afschaffing van het leger (deze mensen dan inzetten waar nodig, in de economie, bij de politie (meer blauw op straat), ...)

Als jullie nog iets willen weten voel jullie vrij het mij te vragen. Ik heb trouwens geen zin in van die ridicule antwoorden als: 'jij hoort in een gekkenhuis' of eender wat, die je hier wel meer krijgt. Ik zou graag een volwassen opinie krijgen van bij welke partij ik mij het beste zou kunnen vinden. En hoe ik het beste me actief kan inzetten in de politiek (gewoon lid worden van een partij lijkt mij geen goede oplossing?)

Hartelijk dank

Lander

Laatst gewijzigd door Lander : 14 augustus 2009 om 18:38. Reden: Leeftijd vergeten
Lander is offline   Met citaat antwoorden