Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2009, 08:51   #168
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
De grote lidstaten houden zich niet eens aan het stabiliteitspact. Ik wens de Nederlandse staat dan ook veel succes om de Belgische staat te dwingen het pact te doen naleven zeker als je weet dat België dan nog een van de meeste trouwe lidstaten van het pact was/is.
Trouwens een leuk voorbeeld en goed geprobeerd ook, echter niemand zal het nog een lidstaat kwalijk nemen dat ze het pact schendt want allemaal schenden ze het wel ergens. In de praktijk is dat pact eigenlijk nog van nul komma nul waarde.
Bij de scheldeverdragen is dat wel even anders, we zullen nog eens zien wat Europa zegt over een lidstaat die zomaar een overeenkomst schendt met een ander lidstaat.
Ik denk niet dat Vlaanderen een toontje lager gaat zingen in deze, de scheldeverdieping is zo belangrijk en Nederland gaat zo flagrant in de fout dat Vlaanderen best wel eens zijn tanden zal laten zien.
Dat was nou net mijn punt. Soms worden verdragen niet helemaal nagekomen. Zo heeft Duitsland ook nog steeds niet voor een goede aansluiting op de Betuwelijn gezorgd, ondanks de afspraken in het Warnemunde-verdrag. Dat project loopt ook jaren vertraging op. En ondanks de schade die Rotterdam daardoor oploopt gedragen wij ons niet zo agressief als jullie nu. Het is echt totaal ongepast om je zo te gedragen tegenover een bevriend land.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden