Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2009, 09:26   #172
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hoe kun je je nou zo gedragen tegenover een bevriend land ? Ja, hoe kan Nederland zich zo gedragen ? Waarom denken jullie er oner uit te komen met ' vervelend' en 'gebeurt wel vaker'.
Mischien omdat juist een Vlaming was die de oorzaak is van de huidige ellende? Het was de Vlaamse grootgrondbezitter Gery De Cloedt die weigerde om zijn polder te verkopen, waardoor er dus ook niet ontpolderd kon worden. Nederland is toen gaan zoeken naar andere manieren om de natuur te compenseren. En die natuurcompensatie is geen dwarsliggerij, want is verplicht door Europa. Dat de Raad van State vervolgens die alternatieve plannen afschiet, is totaal onverwacht, en kun je Den Haag niet aanrekenen.

Citaat:
Zeker is dit 'vervelend'. Dit hoeft niet 'vaker' te gebeuren als jullie regering(en) in de loop van 25 jaar de opbouw, ondertekening en afhandeling van een verdrag ernstig willen nemen. Zij had de Zeeuwse belangen en de milieuproblematiek maar beter moeten inschatten. Dit getuigt van laksheid of erger, van kwaadwilligheid.
Nederland heeft zich de afgelopen 150 redelijk aan alle afspraken gehouden. Dit is al de derde verdieping. De vorige twee zijn zonder problemen verlopen. Dus geef ons wat krediet aub.

Citaat:
Nederlanders worden in Vlaanderen niet onbeschoft behandeld. Daar is het bij ons veel te 'gesellig' voor. Het steekt een beetje als het morssige broertje even op de lange tenen trapt. Denk, a.u.b., niet dat de Hollanders een geliefd volk zijn in de wereld. Hoe eigenwijs je kan zijn ?
Nederlanders worden buitengewoon gerespecteerd en gewaardeerd in de wereld, is mijn ervaring. Behalve in Belgie en wat ex-kolonies. En Nederlanders worden in Vlaanderen wel buitengewoon onbeschoft behandeld. Wat denk je wel, dat ik dat zommaar verzin? Ik ken jullie Vlamingen al vele jaren, en heb zelfs in Vlaanderen gewoond. Nergens worden wij zo gehaat als in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 15 augustus 2009 om 09:26.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden