Voor de volledigheid: dat was sarcasme dus.
Het Vlaams Blok is nu 'officiëel' racistisch. De hele linkse gemeenschap staat te joelen van plezier nu dat definitief bewezen is. Blijkbaar ben ik de enige linkse die dit alles ernstig in vraag stel?
Om te beginnen: gaat het Blok nu één stem verliezen nu het officiëel is dat de partij racistisch is? In het geheel niet. Men heeft geprobeerd het Vlaams Blok als de boeman af te schilderen, men heeft zwaar gefaald: de gewone mens zal dit allemaal eens te meer als een teken zien dat het establishment hem probeert monddood te maken (het Blok is immers de zelverklaarde partij voor de gewone mens) en de echte boeman zal net het (zichzelf links noemende) establishment zijn. Het Blok is nu in de ideale martelarenpositie geduwd, een situatie die alleen maar extra stemmen oplevert.
De politiek correcte gemeenschap (establishment links) in het land is overenthousiast, en de echte linksen (oppositielinks dus) vieren mee. Die laatsten zijn hopeloos in de val getrapt, want ze hebben blijkbaar niet door wat de gevolgen zullen zijn. Dit ging allemaal niet om racisme (ziet u de Belgische regering al ijveren tegen vreemdelingenhaat en voor gelijke rechten?) maar om een afrekening tussen establishment en een andere belangengroep. En de linkse stond er bij en keek er naar. Het is allemaal niet zo simpel, het is niet een zaak van de goei tegen de kwaden, er zijn minstens drie partijen in het spel en de derde heeft zich laten meeslepen in de strijd tussen de twee machtigen. Soms vraag ik me echt wel af of al die linksen wel beseffen waar zij staan, gezien hun naïeve collaboratie met het establishment.
Kort gezegt, de enige winnaars zijn Filip en co, de enige verliezers zijn de (echte) linksen.