Als ik jou was, zou ik niet zo zeker zijn van mijn zaak.
De PKK heeft weldegelijk kinderen gedood, weliswaar veel koerdische maar ik denk ook dat er turkse kinderen bij zijn.
Er is een periode geweest dat de PKK het volk in het zuid oosten van het land terroriseerde. Dat was eind jaren 80. Ze zijn daar nu van afgestapt omdat het contra-productief werkte.
Maar af en toe gebeurt het nog dat kinderen de dood vinden door wapengeweld. Maar ja, het kan ook niet anders als je een gewapende strijd voert. Deze morele verantwoordelijkheid moet je kunnen dragen.
Om maar enkele recente voorbeelden te geven, in januari 2008 laat de PKK een bom afgaan in de stad diyarbekir. Doelwit was een militaire konvooi maar de bom gaat te vroeg af, en bovendien gebeurt dit voor een school. Gevolg, onder de doden bevinden zich ook leerlingen die de pech hadden om het verkeerde moment op de verkeerde plaats te staan. Een ander voorbeeld: In april van dit jaar wilt de politie van Istanbul een inval doen in een safe house van de PKK maar stuit er op hevige weerstand van een militant. Een schietpartij breekt los en een verdwaalde kogel raakt een tienerjongen die het leven laat. Ook hij had de pech zich op de verkeerde plaats te bevinden.
Deze gevallen zijn natuurlijk niet te vergelijken met de executies van de politie, maar dat zal natuurlijk de pijn van de ouders van deze dode kinderen er niet lichter op maken.
Laatst gewijzigd door styllo_ben : 15 augustus 2009 om 15:40.
|