Wat gebeurt daar toch in die gevangenissen hoor ik velen alhier luidop vragen ( of t'zijn mijn stemmen )

Als je binnenvliegt voor redelijk zware feiten en je bekent niet vlieg je op secreet , volledige afzondering , ook het klepke gesloten

Na 3 dagen gaat de radio aan en het klepke gaat open , secreet mag niet te lang duren , menig junk heeft zich daardoor al opgehangen

Als je dan nog geen bekentenissen hebt afgelegd vlieg je op een cel met 4 waar minstens 1 klikker tussenzit , uiteraard steeds een junk.
Dagindeling in de nieuwe wandeling ; om 7 uur gaan de klepkes open , de muziek vliegt aan , ze komen rond met boterhammen , zoveel ge wilt , grof en bruin ( geen rozijnenbrood en of suikerbrood

) gratis confituur en boter .
Als ge wilt werken is het van 10 tot 12 te doen , ik kreeg destijds 20 frank aanwezigheidsgeld per uur en per geleverde prestatie ( 50 enveloppen in doosjes steken

) ook nog wat zodat ik rond de 50 frank per uur kwam .
Rond 12 uur soep en gekookt eten .
Nadien weer 2 uur werken , gaan wandelen als je wilt .
Rond 6 uur , gekookt eten en nagerecht .
Nadien of tv kijken , of fitness of naar de cinemazaal of naar de tv zaal , niet dat er veel volk zat , bijna iedereen krijgt daar neuroleptica en vanaf 20 uur kunt ge een speld horen vallen .
En wat als ge iets anders wilt dan die gevangeniskost , welnu , daarvoor had je de maandag en vrijdagkantine , kun je alles bestellen , gebraden kiekens , druiven , kaas en charcuterie , mayonaise tot seksboekskes toe .
Niet dat er veel besteld werd , de meeste gevangenen worden door iedereen in de steek gelaten , hun vriendinnen schrijven hoe langer hoe minder tot ze niets meer van zich laten horen , gevangenen zoals Sekaki die geholpen worden zijn schaarse uitzonderingen .
Die gestoorde mongolen zitten uiteraard zonder geld en kunnen niets lekkers kopen , af en toe smeet ik een afgeknaagd bouwtje van mijn dagelijkse gebraden kip naar zo'n sukkel die dan nog dank u wel mijnheer zei