Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2009, 12:08   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Ik heb geen zin om hier een heel boek te schrijven, maar gewoon dit:
Er springen direct een aantal personen op de kar die vergelijkingen met andere landen omtrent criminaliteitscijfers ed beginnen te maken, dat is appels en peren vergelijken.
In de USA is de doodstraf niet in alle staten ingevoerd. Het socio-economisch systeem is er totaal anders, de welvaart die eruit voortvloeit ook en kan dus NIET vergeleken worden met ons.
Waarom kan dat niet vergeleken worden? Zijn de misdadigers die in de Verenigde Staten de doodstraf krijgen minder dood dan misdadigers die eventueel hier de doodstraf zouden krijgen? Dod is dood, mijn beste, in om het even welke socio-economische omstandigheden en ongeacht het welvaartpeil. De vergelijking gaat dus wel degelijk op. De dreiging van de doodstraf (uiteraard alleen in die staten waar de doodstraf nog effectief wordt uitgevoerd) voor halsmisdaden zorgt blijkbaar toch niet voor een vermindering van dat aantal misdaden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
De brave mensen beter belonen en de stoute mensen zwaarder straffen was gewoon mijn punt.
Dat kan ook zonder mensen te doden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Btw: Ik snap niet wat er zo verkeerd is aan iemand vredevol laten inslapen die een zware fout heeft gemaakt.
Nee, het is duidelijk dat je dat niet snapt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Zou jij degene die heel je familie, je partner, je kinderen en al je vrienden heeft afgemaakt kunnen vergeven? Juist ja!
Nee, maar daarom wordt het vervolgen, berechten en bestraffen van misdadigers dan ook overgelaten aan objectieve instanties, die de zaak kunnen beoordelen zonder verteerd te worden door wraakgevoelens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden