Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2009, 12:37   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.781
Standaard

Ik ben voorstander voor toepassing van de doodstraf, voor zeer uitzonderlijke gevallen.

Een moord plegen in opdracht, voor het geld, zal zeker dicht bij die uitzonderlijke gevallen zitten.


In de overweging om voor mij persoonlijk tot die opvatting te komen, heb ik rekening gehouden dat hier in Vlaanderen blijkbaar wel ernstiger omgesprongen wordt met veroordelen.
Helemaal anders dan in Amerika, waar het een echte schande is; nog erger dan in de meeste ontwikkelingslanden.
(en wie dat betwist, wordt uitgenodigd om hier een draad te starten om alle gevallen van veroordeling van meer dan tien jaar op te sommen, met vermelding bij die gevallen waar twijfel bestond, en dus een vrijspraak nodig was ...)


Maar wat ik eigenlijk in deze post wou zeggen:

sjapo voor broer Van Noppen (volksvertegenwoordiger nva) die tijdens het nieuws woorden van vergevingsgezindheid sprak.
Sjapo, want het doet me vermoeden dat de familie erin gelukt is om het ergste drama te beginnen te verwerken. Daar moet ge sterk voor in uw schoenen staan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden