Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2009, 14:32   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar je durft wel te wedden dat de criminaliteit zal dalen bij invoering van de doodstraf.
Waarop baseer jij je dan?


Je snapt wel wat er verkeerd is als iemand iemand anders doodt, maar niet wat er verkeerd is als de overheid dit doet?
Hoe kan je aan de burgers vragen dat ze een ander niet doden, als je als overheid zelf doodt?
Het interesseert me geen barst, of de kriminaliteit zal dalen als een gast gelijk Dutroux geëksekuteerd zou worden.
Ik wil ook zeker niet de mening vragen van zijn twee slachtoffertjes, die inmiddels al een eindje volwassen zijn.
Maar mocht Dutroux een eindje na zijn veroordeling gedood geweest zijn, dan hadden ze vanaf dan tenminste kunnen verder leven met één kleine (misschien fiktieve) zorg minder: zou die gast ooit kunnen ontsnappen en mij komen opzoeken?


Daarnaast moet het eens gedaan zijn met te zeveren dat een beul ook een moordenaar zou zijn.
De beul handelt volgens een wettelijk prinsipe, net zoals de flik in wettige zelfverdediging of de Vlaamse piloot die een soldaat die aangevallen wordt in Afganistan ontzet via een luchtbombardement.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden