Zoals de Vexille in zijn verder in dit forum staande post wil ik twee punten uitwerken:
1. Juridisch
Het Hof van Beroep is tot nader order een onafhankelijk en onpartijdig rechter.

Het is niet politiek te bewegen tot een uitspraak. Sinds 1998 is er ook in de verste verte geen sprake meer van politieke benoemingen.
Overigens spreken we hier ook over een uitgelezen schare magistraten, dat maar 1 trapje onder het hoogste rechtscollege van dit land staat.
Laat u niets wijsmaken. Dit zijn competente, onafhankelijke, ervaren juristen.
Wat heeft dit Hof gedaan? Het heeft de wet ter uitvoering van het VN-verdrag tegen rassendiscriminatie minitieus toegepast op de haar voorgelegde stukken.
Daarbij heeft zij die wet afgewogen tegenover ongeveer alle te bedenken fundamentele rechten: het recht op vrije meningsuiting (jawel, lees maar, VB'ers), het recht op vrije verkiezingen, het recht op een eerlijk proces, de scheiding der machten, de immuniteit van de politici, ...
Dan heeft zij het geheel van de bewijsstukken genomen en gekeken of de drie VZW's die het Blok vormen zich schuldig maakten aan aanzetten tot haat of geweld tegen vreemdelingen...
En wat blijkt (maar meer ook niet)? Aanzetten tot racisme, haat en geweld tegen vreemdelingen blijkt herhaaldelijk uit de publicaties van het Blok.

WEDEROM: LAAT U NIETS WIJSMAKEN. OOK DOOR MIJ NIET

LEES ZELF HET ARREST, KRITISCH EN ONAFHANKELIJK
2. Politiek
Hier kan men niet rond. Dit staat vast. Het Blok is een racistische partij. Als u voor deze partij stemt, stemt u voor een autoritair regime dat op basis van de Vlaamse identiteit een onderscheid maakt tussen haar burgers. Ook niet-criminele Belgen van vreemde afkomst moeten vertrekken. Als zij even zonder werk vallen, als zij niet geheel en al zijn opgegaan in 'ons volk'. Hun eigendomsrecht wordt ingeperkt. Ook als het hun grootvader was die hier als eerste naar toekwam, en zij nooit hun 'herkomstland' gezien hebben.
Zeg nu zelf. Moet men 'geassimileerd' zijn met het vlaamse volk om geintegreerd te zijn

Natuurlijk niet. Men moet zich efficient in onze maatschappij kunnen bewegen, zich niet isoleren. Maar assimileren?
Dan moet men mij ook terugsturen.

Want ik ben hier weliswaar geboren en getogen, en mijn voorvaderen ook, ik ben zo blank als de melk van INZA. MAAR IK LUST GEEN KONIJN MET PRUIMEN EN IK KIJK NIET NAAR VTM, EN IK KAN NIET LACHEN MET CHRIS VAN DEN DURPEL.
Want wat is dat trouwens, Vlaming zijn? Kan er iemand mij dat uitleggen? Mijn haren gaan noch bij de Brabaconne, noch bij de Vlaamse leeuw omhoog staan...
Nu moet men ageren!
De democratie moet zich weerbaar tonen. De bevolking moet duidelijk gemaakt dat het Vlaams Blok niet is wat het soms lijkt. Het is niet 'salonfahig'. Het is gevaarlijk.
We moeten het niet aan de macht laten om zich te bewijzen.

Het zal daardoor ook niet minder gevaarlijk door worden. Integendeel. Het gedachtengoed van deze partij steunt op een onverbiddelijke discriminatie van andersdenkenden. De partijstructuur is duidelijk autoritair. Deze partij geeft tegenstanders niet 'het recht om te dwalen.' Neen, deze tegenstanders zien zich bedreigd en geintimideerd.
Met een andere partij heeft men dezelfde fout gemaakt.

Het NSDAP is aan de macht gekomen doordat het verbod op deze partij niet werd volgehouden, zodat zij kon teren op het latente racisme dat in de bevolking aanwezig was, gecombineerd met een tijd van grote economische crisis, om aan de macht te komen.
EENS AAN DE MACHT WAS DE NSDAP BINNEN 9 MAANDEN DE ENIGE PARTIJ. Dat gevaar lopen we ook met het Blok
Ik hou van de democratie. Van de westerse samenleving en zijn waarden. Deze is niet onverzoenbaar met integratie.
Denk hier maar eens over na