Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Ja, zonder bewijs van scholing, een diploma, en wanneer je niet goed de taal spreekt en schrijft, sta je niet erg sterk op de arbeidsmarkt en kom je alleen voor minder goed betaalde en minder leuke jobs in aanmerking!
Dat geldt voor alle jongeren!
Je kunt dan drie dingen doen, toch die job aanpakken en werken of je neus ophalen en in een uitkering blijven zitten, of iets aan je situatie doen!
Wanneer iemand dit doet, mag hij van mij gerust die uitkering houden, totdat doelstellingen bereikt zijn, ook wie vanwege culturele herkomst meer tijd nodig heeft.
En van mij mag werk , zeker minder aantrekkelijke jobs, beter betaald worden.
Maar wat van mij niet mag, is dat wentelen in zelfmedelijden, dat excuus van racisme en discriminatie, vaak door mensen die helemaal niet solliciteren" omdat ze toch geen werk vinden".En ook de school niet afmaken, omdat je toch geen werk vindt!Om vervolgens levenslang zichzelf te laten onderhouden door de staat?
Die mentaliteit blaast de hele sociale zekerheid op,en gezien de grootte van die groep kan dit niet langer zo, ik vind dat iedereen gelijke kansen verdient maar dan ook die moet nemen, en niet zitten zeuren zonder dan iets aan je situatie te doen.
Daarom is sociale economie zeer belangrijk, daar werken heel veel mensen van andere origine, van mij mag dit uitgebreid worden en beter ondersteunt!
Er zijn inderdaad mensen die willen en mensen die alleen maar willen krijgen,en dit los van origine, wie wil mag alle kansen krijgen en wie niet wil moet voor een dichte kraan staan, zolang je niet iets wilt ondernemen om daaruit te geraken.
|
Zoals ik al zei snijdt het mes langs twee kanten en moeten werkgevers zowel als werknemers water bij de wijn doen.
De werkgevers moeten gewoon de minder leuke jobs beter gaan betalen en dan gaan ze meer gemotiveerde mensen aantrekken. Geef degene kansen op promotie die de capiciteiten hebben en die hun best doen. Stimuleer het werkvolk als werkgever en zorg voor constante bijscholing. Niet alleen de werkgever moet een effort doen, maar ook de werknemer moet dit en kan zich eventueel bijscholen via avondschool of een thuiscursus.
Degene die een uitkering genieten moeten solliciteren op openstaande vacatures en dit kunnen bewijzen, maar dan moet de overheid en de privébedrijven er wel voor zorgen dat er genoeg jobs zijn, die niet onderbetaald worden.
Uitzendbureaus moeten ook door de overheid strenger gecontroleerd worden. Vaak maken uitzendbureaus misbruik van mensen hun onwetendheid omdat ze niet op de hoogte zijn van de interimwetgeving etc...Geen dagcontracten meer, maar week of maandcontracten! De mensen na 2 maanden een contract aanbieden en deze niet aan het lijntje houden maanden of jaren aan een stuk etc...