Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith
Ergens heeft u een punt, maar dan kan er ook niet een groot Hollands gewest komen, enkel als dat er wel komt dan lijkt me één Brabants gewest ook geen probleem. Dat zijn inderdaad wel de twee knelpunten. echter bij vrijwel alle kaarten van voorstellen wordt er wel een Hollands (Randstad) gewest voorgesteld (ruim 7 miljoen inwoners als het er niet iets meer zijn) dat kan dan mijns inziens ook niet de bedoeling zijn, maar van ''herenigd'' Brabant maakt u wel een probleem. Los van of het überhaupt haalbaar is, is dit in het geval van dat er ook één Hollands gewest is, in ieder geval niet een numeriek probleem. Verder was mijn punt meer zo, dat iedereen er zomaar vanuit gaat dat Zeeuws Vlaanderen en Limburg, wel kunnen worden ingedeeld bij respectievelijk provincie Vlaanderen en (herenigd) Limburg, maar dat dat voor Noord Brabant en zuidelijke delen van Brabant niet zou kunnen? Er kunnen daar redenen voor zijn, maar die zijn (even los van het inwonertal) met een grote waarschijnlijkheid evenzeer op Zeeuws Vlaanderen en (Nederlands) Limburg van toepassing. Daarbij in Noord Brabant leeft nog altijd een Brabant gevoel, maar u kan waarschijnlijk beter vertellen hoe dat in Zuid Brabant zit.
|
in mijn verdeling is er geen groot-hollands gewest maar wel noord-holland (huidige noord-holland en utrecht) en zuid-holland (enkel zuid-holland).
in zuid-brabant is ook een brabants gevoel maar minder dan in noord-brabant.
het is vooral antwerpen, brussel, tienen, leuven, ... stedelijk/regionaal dus.