Los bericht bekijken
Oud 23 april 2004, 23:36   #1
Ben Patriot
Burger

Standaard

Bij deze plaats ik hier de NLse verslaggeving op aanvraag van een forumdeelnemer van een andere Vlaamse site, die vroeg hoe de NLse media over het Blok proces berichtte.

De NLse dagbladen hebben zo ver ik dat weet op één regionaal dagblad na hier niet overdreven veel aandacht aan besteedt wel allemaal een artikel(tje), maar geen hele pagina´s vol.
Ook het NLse journaal besteedde er aandacht aan waarbij bij de aankondiging van het onderwerp duidelijk het logo VLAAMS BLOK in beeld werd gebracht, als ook in de behandeling van het onderwerp in het journaal het demonstratieve weglopen van de diverse kopstukken als Filip Dewinter, Frank Vanhecke, Gerolf Annemans, Anke Vandermeersch en aanhang.
Verderop in dat onderwerp was een beknopt verslag te zien van de geïmproviseerde persconferentie net buiten de rechtszaal.

Hieronder dan enkele citaten van uitspraken van kopstukken van het Blok in het regionale NLse Noord-Brabantse dagblad BN / De STEM van donderdag 22 april 2004 :

De uitspraak zorgde voor een woedeuitbarsting bij de kopstukken van het Vlaams Blok.
"Dit betekent het einde van het debat over allochtonen en immigratie in België", brieste Filip Dewinter.
"Een krankzinnig vonnis, dat ons schoffeert en onderuit haalt".
.................................................. .........................
"Ze zeggen dat de rechters autonoom zijn", schamperde Dewinter gisteravond.
"Dat zal dan wel. Maar in mijn ogen heeft een rechter zich niet te bemoeien met politiek".
................................................
Dewinter: "We gaan in ieder geval in cassatie, dus kunnen we meedoen aan de verkiezingen.
Daarna zien we wel verder.
We laten ons niet zomaar wegduwen".
.................................................. ...........
Al eerder liet het Vlaams Blok weten bij een veroordeling een nieuwe partij te beginnen onder een andere naam. Dewinter:
"Het Vlaams Blok is nu de derde partij.
Bijna dertig procent stemt op ons. Dat poets je niet weg met een onnozele uitspraak".
.................................................. ...............
Dewinter: "Wat een onzin! Wij zeggen wat de man in de straat denkt.
Er is een probleem met de buitenlanders, een allochtonenprobleem.
Als wij niet meer kunnen verkondigen wat de mensen denken, houdt het op".
.................................................. ...........
Nu zegt Dewinter: "Ze willen ons de mond snoeren. Ik voorspel u:
dat zal ze nooit lukken".

De landelijke ochtendkrant Trouw van donderdag 22 april citeerde ook Filip Dewinter:
............................
Voorman Filip Dewinter reageerde woest op het vonnis.
"De democratie wordt de mond gesnoerd. De rechter mag zich niet bemoeien met een politieke partij", zegt hij.
"Wij zeggen wat mensen in de straat denken, namelijk dat er een allochtonenprobleem is".

Het meest gelezen en rechtse ochtendkrant de Telegraaf van donderdag 22 april citeerde dan weer Frank Vanhecke duidelijk en heel scherp :
.................................................. ..............
"Dit is een belediging voor de 800.000 mensen die op ons gestemd hebben", aldus partijvoorzitter Vanhecke, die direct aankondigde dat zijn
partij in cassatie zal gaan.
"Niemand kan eromheen dat er een vreemdelingenprobleem is.
Wij worden veroordeeld omdat we de waarheid zeggen. Dit kunnen we absoluut niet aanvaarden".

Ben Patriot zou niet weten hoe beter dit onrecht en ongenoegen te verwoorden.

Bij deze wil ik dan als Nederlander van boven de Moerdijk mijn condoleances aan alle Vlamingen aanbieden,
voor het voorlopig op woensdag 21 april in Gent overleden recht op de vrije meningsuiting!!

Moslim met een mening valt onder geloofsovertuiging
NL en Vlamingen met een mening zijn racisten en worden VERMOORD
door (extreem)-links
(Pim in NL door Volkert, de Vlaams Blokkers door het gerecht)!!!!
Een parallelle situatie met dezelfe ONDERBEWUSTE boodschap :
(die op mij geen vat zal krijgen!!)
Links is goed,
rechts is fout!!!
Ben Patriot is offline   Met citaat antwoorden