Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En is hij tegen abortus?
|
Als je bewijzen zoekt op basis van één geval. Ik kan je alvast zeggen dat het beeld van het beeld van die mensjes-in-wording op mijn netvlies gebrand staat en dat ik het nooit nog zal vergeten. In iedere abortusdiscussie borrelt het op. Al dan niet vergezeld van een mixer met stofzuigerfunctie...
Als je dat ziet, besef je dat abortus moord is. Ik zeg normaal gezien nooit nooit, maar dit was voor mij een reden om meteen te beseffen dat abortus voor mij nooooit een optie zou zijn (tenzij het kind een zware afwijking zou hebben misschien of ikzelf het leven zou dreigen te laten bij de zwangerschap).
Ik kon op dat moment niet geloven dat abortus iets was dat bestond, gebeurde, en toegelaten was.
Hier trouwens een artikel over de hoedanigheid van abortus anno 2006:
Citaat:
BRUSSEL - Abortus wordt in België in toenemende mate beschouwd als een alternatief voor pil of condoom. Het aantal abortussen in België blijft toenemen. Momenteel eindigt een op de acht zwangerschappen in een abortus; in Brussel zelfs een op de vijf.
Dat blijkt uit tweejaarlijkse cijfers van de Nationale Evaluatiecommissie. Volgens Chantal Kortmann, arts en lid van deze commissie, is sinds 1990 het aantal abortussen in België met meer dan 30 procent toegenomen. In dat jaar werd de Strafwet zodanig gewijzigd dat abortus onder bepaalde voorwaarden niet langer strafbaar was.
Werden er in 1993 nog 13.474 abortussen gepleegd, in 2005 was dat aantal gestegen tot 17.867, schrijft Kortmann in de krant De Standaard. Diezelfde periode liet bijna een verdubbeling zien van het aantal tienerabortussen - van 1285 naar 2386. Kortmann wijst erop dat er tegelijkertijd sprake is van een ernstig geboortetekort en een belangrijke vraag naar adoptie.
|
http://www.nd.nl/artikelen/onbekend/...ame-abortussen