Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Wat je zegt klopt, mensen komen enkel om daar economisch beter van te worden, gratis bestaat enkel hier...maar die strijd is hier wel geleverd cultureel door de mensen die hier waren, arbeiders en vrouwen, democratie en stemrecht, mensenrechten zijn onbereikbaar voor wie in armoede leeft, zonder intellectuele hulp onder andere van filosofen, wetenschap was hier ook weinig veranderd!
Daarom zou het veel beter zijn mochten meer intellectuelen uit moslimlanden hier leven, zoals je wel in Nederland vindt en die zich roeren in het hele debat over de waarden van islam,want helaas komt die verandering in denken niet van de moslim op straat!
Er zijn hier mensen genoeg om het werk te doen, desnoods via verplichte tewerkstelling van langdurige werklozen! Dus daarmee ben ik het niet eens, migratie van goedkope arbeidskrachten zal niet nodig zijn.
|
Dat was sarcasme van mijnentwege, alice.
Ik vind het ook niet zo'n goed idee goedkope arbeidskrachten naar hier te halen, hoor.
Ik vind het trouwens nog een veel stommer idee peperdure arbeidskrachten (denk EU, NAVO, Citybank & C°) naar hier te halen, maar daar hoor ik zelden iemand over
memmen.
Verder vind ik het voorbeeld van Nederland best wel navolgenswaard.
Maar ja, met een bende lamzakken zoals die van de vrt of de vtm zal het nog wel een kleine eeuw duren voor ook hier mondige moslims en al even mondige atheïsten op tv debatten zullen kunnen voeren waarbij het langs alle kanten knettert.
Wij zijn
nie goe bezig! Wat vindt jij?