Los bericht bekijken
Oud 24 april 2004, 16:17   #14
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Je hebt volledig gelijk. Hun visie op de vrijheid van meningsuiting is zeer hypocriet!

Dit zei ik in een ander topic:

Mja aanzetten tot racisme mag al van 1981 niet. Negationisme en revisionisme prediken mag al van iets na de tweede wereldoorlog niet. Laster en eerroof mag ook al decennia lang niet. Dit zijn kleine beperkingen van de vrije meningsuiting die door de wetgever zijn ingesteld.

Nooit hoorde je reactie hierop. Siegfried Verbeke wordt enkele jaren geleden veroordeeld voor revisionisme (=beperking van de vrijheid van meningsuiting). Geen haan van het Blok kraaide ernaar. Héhé, zelfs Filip De Winter heeft in mei 2002 klacht neergelegd tegen Abou Jahjah wegens laster en eerroof.. FDW maakt dus zelf gebruik van de beperking van de vrije meningsuiting in de wet. En ja hoor, ook Vlaams Blokker Guido Tastenhoye diende ooit een klacht in tegen een SP.A'er wegens laster en eerroof. En in 2003 diende Frank Vanhecke en het Blok een klacht wegens laster en eerroof en bedreigingen in tegen Ecolo.
Deze voorbeelden vond ik na slecht een minuutje surfen! Ik ben ervan overtuigd nog meer voorbeelden te kunnen vinden.

Mja, nu hoor je ze wel anders praten. 2 maten en gewichten? Idd, zelf uitgebreid en meermaals gebruik maken van de beperking van de vrije meningsuiting wat betreft de laster en eerroof, maar nu mag ineens geen enkele beperking. De beperking komt hen immers niet goed uit deze keer...
Face it, kan het nog hypocrieter?

Waarom beoordeelt het Vlaams Blok de beperking van de vrije meningsuiting anders wanneer het over racisme gaat, dan wanneer het over laster en eerroof gaat???

En nog altijd niemand die hier durft/kan op reageren...