Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2009, 18:47   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
...

...


En zoals je zelf schrijft, rond de "rechten" van moslims om hun geloof te beleven, is de strijd gelijke rechten, maw de mogelijkheid om de islamitische riten en feesten te beleven. We kunnen de Islam dwaas, achterlijk en bijgelovig vinden - dat is het ook - maar het is niet dwazer, achterlijker of bijgeloviger dan de andere godsdiensten. En je zal geen moslim overtuigen door van zijn geloof af te stappen door het te verbieden. Ge vangt geen vliegen met azijn.
U preekt voor eigen parochie mijn beste, als U voor 'gelijke rechten' wil strijden - begin dan maar (te preken) bij degenen waar U zo voor strijdt, zodat 'zij' gelijke rechten hebben (bij mijn weten hebben ze die reeds) - die géén gelijke rechten nastreven - maar een 'apartheidsregime'! Om nog te zwijgen van de minderwaardige rol van de vrouw ...

Het enige waarvoor 'links' (en rechts ook trouwens) - zou moeten strijden is voor totale scheiding van kerk en staat - en dat ook consequent zo houden - géén uitzonderingsposities voor geen enkel religie - en dat zie ik jammer genoeg nu niet gebeuren - integendeel!
SDX is offline   Met citaat antwoorden