Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
|
Hebt ge het tegen mij ?
btw interessante link, maar wel zeer onduidelijk, ze draaien daar maar rond de pot...
- leest gij daar ergens wanneer juist het bevel tot "
shoot down if..." kwam ?
was dat direkt nadat WTC1 getroffen was om 8:46 hr op dinsdag 9/11 ?
(
of speelden ze kleurenwiezen op dat uur in het Pentagon of bij NEADS ? 
) ;
of was dat om
10:39 pas volgens het officieel bericht.
- leest gij daar ergens hoeveel jachtvliegtuigen in de lucht gestuurd werden om "to intercept" nadat WTC1 om
8:46 getroffen was,
en nog maar eens de bedoelingen van andere kapers zeer duidelijk waren ?
Mss kun jij me dan uitleggen, of vind je dat logisch dat:
1. er
maar überhaupt
2 F-15 van Otis Airforce Base - gedeeltelijk, want ze landden terug en bleven zelfs 16 ´ aan de grond - in de lucht waren
van de ganse National Guard, tot alle "crashes" voorbij waren ?
(om
10:10 was er pas sprake van meer F-15´s, hoeveel juist weten we nog altijd niet)
2. Waarom het "schietbevel als" (10:39 - 8:46=) 1 uur en 53 minuten later kwam na de crash op WTC1 ?
nog even in herinnering brengen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=11342
Citaat:
8:21 Flight 11's transponder signal is turned off, but the plane remains on radar screens as a blip without additional information. (Prior to the 9/11 Commission's report, news organizations reported this time as 8:13 or immediately thereafter.)
.
.
8:46: Two F-15 fighter jets are scrambled from Otis Air Force Base in Massachusetts, intended to intercept Flight 11. Because Flight 11's transponder is off, United States Air Force pilots do not know the direction they should fly to meet the jetliner. NEADS spends the next several minutes watching their radar screens in anticipation of Flight 11 returning a radar contact.
8:46:40: Flight 11 crashes at roughly 490 mph (790km/h or 219m/s or 425 knots) into the north face of the North Tower (1 WTC)
8:50 to 8:54 (approx.): Hijacking begins on Flight 77....
|
Als een transponder uitgeschakeld is, valt het vliegtuig nog meer op tussen de andere burger- en militairvliegtuigen met transponder-aan , een militaire radar heeft namelijk altijd zijn primary echo zichtbaar (blip) gekoppeld aan de secondary echo met transpondergegevens van eenzelfde vliegtuig. Als de transponderdata wegvallen blijft nog altijd de primary echo (blip) over om de coördinaten te bepalen en de vliegrichting. Men hoeft enkel de blip te volgen op het scherm.
Citaat:
8:50: NEADS is notified that a plane has struck the World Trade Center as they continue to locate the flight on radar.
8:51: A flight controller at the FAA's New York Center notices that Flight 175 had changed its transponder code twice four minutes earlier; he tries to contact the flight.
8:52: A flight attendant aboard Flight 175 calls a United Airlines office in San Francisco, reporting that the flight had been hijacked, both pilots had been killed, a flight attendant had been stabbed, and the hijackers were probably flying the plane.
8:53: The F-15s at Otis Air Force Base are airborne. Still lacking an intercept vector to Flight 11 (and not aware that it has already crashed), they are sent to military controlled airspace off Long Island and ordered to remain in a holding pattern until between 9:09 and 9:13.
.
.
.
10:10: NEADS emphatically tells fighter pilots over Washington, "Negative clearance to shoot."
10:39: Another hijacked jumbo jet is claimed to be headed for Washington, D.C. F-15s are scrambled and patrol the airspace above Washington, D.C. while other fighter jets sweep the airspace above New York City. They have orders, first issued by Vice President Cheney and later confirmed by President Bush, to shoot down any potentially dangerous planes that do not comply with orders given to them via radio. Eventually, the aircraft is revealed to be a medevac helicopter on its way to the Pentagon.
|