Los bericht bekijken
Oud 24 april 2004, 16:38   #5
Whiskey
Vreemdeling

Whiskey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zet men dit onheilige voorstel toch door, dan is het te hopen dat alle agenten massaal besluiten hun pet te verwisselen voor een tulband of hoofddoekje, dan zijn we in een moeite van de godsdienstige betekenis van deze hoofdbedekking af.

Pim Fortuyn, 18 januari 2000
Wel hiervan kan ik enkel maar zeggen dat het even pervers is als iemand die zegt dat dat meisje dan maar niet zo'n een kort rokje aangedaan, dan had ze me niet uitgedaagd om te verkrachten.
Ik weet dat beide onderwerpen niets met elkaar te maken hebben , maar het doet wel hetzelfde belletje rinkelen !

Citaat:
Het land is ook uiterst modern en loopt op diverse terreinen zelfs voorop. Denk in dit geval bijvoorbeeld aan het drugsbeleid, het homohuwelijk, het euthanasiebeleid en dergelijke
Langs de andere kant kan in Nederland maar 48% procent van de vrouwen zeggen dat ze financieel onafhankelijk is van haar man en verdienen over heel Nederland vrouwen gemiddeld maar 70% van wat de man verdiend voor dezelfde arbeid.

Citaat:
Er is echter een belangrijke godsdienst op wereldschaal die deze scheiding geenszins heeft geaccepteerd en deze ook als uitermate onwenselijk beschouwt en dat is de islam.[/quote

Ach kom nu, veel van onze wetten zijn gebaseerd op de tien geboden,
-gij zult niet stelen
-gij zult niet moorden
en dan heb je ook nog verschillende gradaties

Citaat:
Een pragmatische stellingname, geen principiële. De Rushdie-affaire heeft dat goed duidelijk gemaakt. Nadat ayatollah Khomeiny de fatwa had uitgesproken over Salman Rushdie, kreeg de schrijver veel steun uit het westen.
Ik heb Salman Rushdie , de Duivelsverzen gelezen en vond het een zeer goed, misschien politiek maar eerder spiritueel !

Op basis van wat een man vind baseren we tegenwoordig allemaal onze eigen mening ??!!
Of beter nog, op basis van wat voor kritiek deze schrijver krijgt over wat hij schrijft over een cultuur die al met zoveel vooroordelen te kampen krijgt, namelijk EXACT WAT WE WILLEN HOREN !

Citaat:
Het onderscheid tussen liberale en fundamentaliIk wil niet geconfronteerd worden met de godsdienstige overtuiging van een agent, een ambtenaar, een officier van justitie en dergelijke.stische islam
Doe eerst maar eens het onderzoek in welke bevolkingsgroepen de liberale en fundamentalistische Islam vaak terug komen.
Je zal ontdekken dat het fundamentalisme nogal vaak terugkomt in arme en gemarginaliseerde plaatsen.

Dan vraag ik me toch wel af wat de oorzaak is van wat ?

Zorg ervoor dat iedereen te eten heeft en je zal zien hoe veel minder diefstal en moord voorkomt, en zogenaamde "hate-crimes"

Citaat:
Problematisch wordt het indien men daar een recht aan ontleent om onder álle omstandigheden uiting te geven aan zijn godsdienstige en culturele standpunt.
Toch zegt de grondwet dat het mag !

[quoteIk vind dat dit niet kan en dan met name in die omstandigheden,
Ja de mening van 1 man (met politiek incorecte bezwaren! weegt natuurlijk wel af tegen de mening van een ganse bevolkingsgroep.

[quote]Ik wil niet geconfronteerd worden met de godsdienstige overtuiging van een agent, een ambtenaar, een officier van justitie en dergelijke.
Citaat:

Ik vraag me af hoeveel van die mensen willen werken op Kerstmis, nieuwjaar, Pasen etc.
Geen hoofddoekjes dus, net zomin als kruisen en vissen voor de katholieke en protestantse ambtsdragers. Voorts zou dat ook moeten gelden voor alle dienstverlenende functies in het private domein die ik moeilijk kan ontwijken, zoals hotels, ziekenhuizen, huisartsenpraktijken e.d.
Citaat:

Mensen die door anderen worden geholpen dmv ziekenhuizen of dienstverlening kan het denk ik maar weinig schelen wat voor "ornamenten" deze dragen, zolang ze hun job maar goed doen.
Daarbij kan ik moeilijk geloven dat de patient in het ziekenhuis er aanstoot aan neemt bij een vrouw die een hoofddoek of een kruisje draagt, deze persoon zorgt voor hen, voor schone lakens en komt wanneer hij of zij geroepen wordt.
Zij doen dit uit vrije wil, zij hebben hier zelf voor gekozen om mensen te helpen en te verzorgen.

Ik denk dat een beetje respect en dankbaarheid wel meer op zijn plaats is als muggezifterijen !!