Prince heeft vele tegenstanders. Binnen en buiten het pmc wereldje. Het huidige Xe is een pmc belast met opdrachten van divers pluimage bevolkt door contractors van een nog meer divers pluimage. Zelfs hispanics...
Je hebt er een zekere vorm van aversie tegen gekregen neem ik aan. Ik denk vooral afkomstig uit enkele uit de hand gelopen en zeer zeker af te keuren acties onder hun toenmalige naam Blackwater Worldwide/USA. Ik ben er bijna zeker van dat je nog nooit in de dagelijkse omgang met ook maar contractor van Prince hebt samengewerkt. Je denkpiste is ingegeven door de nieuwsberichten over het inzetten van pmc's door de CIA, die dan weer natuurlijk uitmonden in discussies over 'geheime vluchten' en waterboardingtechnieken enz.
De VS loopt vol met Christian Crusadors... 'et alors'? Zelfs hun presidenten refereren te pas en te onpas naar 'God'. Dat prince dat zou zijn zou me dus niet verbazen. Dat hem dat zou overwegen tot een heilige oorlog? Nogmaals de man leidt een firma, en ja ze is voor een groot deel afhankelijk van conflictsituaties... zoals er zoooooo veel zijn.
De VS genieten een dominante en leidinggevende positie in de wereld vandaag de dag door hun mogelijkheden tot geweld eerder dan hun kapitalistische positie. Als je denkt dat ze die positie ooit uit handen gaan geven zonder slag of stoot heb je het mis. Met of zonder Obama, de Vs hebben iets te verliezen.
ROE zijn rules of engagement
LE is LAW ENFORCEMENT
CP is close protection
En neen ik spreek geen Spaans.
|