Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2009, 15:21   #117
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is m.i. ook solidariteit.
Solidariteit kan inderdaad op veel verschillende manieren gezien worden, ik kan zelfs opperen dat het in standhouden van conflicten ook een solidaire actie is. Er zijn steeds twee partijen nodig die hierin samenwerken, in dit geval samen het conflict bekrachtigen tegen elkaar, en zodoende ook met elkaar. Ware solidariteit kan dan begrepen worden als de consensus of de ruimte waarin dit conflict kan gedijen maar dat is al een heel andere manier van kijken. Nu, wat je schrijft kan ik wederom allemaal bijtreden en waarom ook niet, je schrijft het nu eenmaal vanuit een bepaalde gedachtestroom. Een dieper onderzoek naar deze gedachtestromen kan dan ook een beter begrip opleveren, ook allerhande studiewerk beschikbaar hierover. In relatie tot economie en het verder zetten van het kapitalisme weten we ook dat wetenschappers ons ‘simpelweg’ aantonen dat globalisme een zuiver natuurlijk proces is. Dus, wat zeggen we dan uiteindelijk ? Het zegt ons gewoon dat we een mondiaal bestel nodig hebben en dus ook vanuit deze visie naar economie dienen te kijken (wat economie uiteindelijk ook is, een mondiaal en sociaal spel). Anders gezegd, waarom zou ik me nog moeten bezighouden met allerhande knip en plakwerk als we nu toch al weten waar het naartoe evolueert ? Dus, hier ook weer, hoe weet ik dat ? Wel, ik lees gewoon het studiewerk hieromtrent. En waarom weet niet iedereen dat ? Worden we dan verkeerd ingelicht of weten we niet welke vruchten het onderwijs heeft opgeleverd ? Vanuit deze visies en plannen is een debat over de Walen, en dat met alle respect en begrip waarom dat zo is, eerder ‘lachwekkend’ te noemen. Niet enkel dat, ook bijzonder tragisch hoe dat mensen hiermee bezig zijn. Mijn mening.

Zo ook, als ik creatief ben creëer ik werkloosheid. Als ik deze werkloosheid niet zie als nu net de vrucht van m’n creativiteit, zal ik de gecreëerde vrije tijd terug in het arbeidsproces brengen. En wat krijg ik dan ? We plaatsen een rem op onze eigen creativiteit en/of steeds meer mensen zijn daar het slachtoffer van. ‘Hoe elimineer ik mensen’ moge dan misschien wel creatief zijn, of het ook menselijk is ? Begrijp je ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden