Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Ja, ik ben anti-semitist omdat ik denk dat de overheid inefficiënt is en te veel belastingen heeft. Merci, Andy, alweer een nuttige toevoeging.
|
Dat heb ik niet gezegd. Wel kan je moeilijk naast het gemak kijken waarmee in beide dossiers verklaringen worden gezocht en gevonden, en dat door mensen die vaak niet over de minste achtergrondinformatie beschikken.
Overigens beschouw ik u ook niet als iemand die zich van standaardantwoorden bedient. In tegenstelling tot enkele van je collega's lijk jij me meer belezen te zijn, in die zin dat jij wel de moeite neemt om schijnbare contradicties in je denken op te lossen.
Citaat:
Voor de rest ben ik niet overtuigd door je heuristische interpretatie. Je moet immers verklaren waarom deze 'truc' en geen andere
|
Ik denk itt sommigen dat het hedendaagse racisme op enkele vlakken wezenlijk verschilt van dat in de jaren '30. We hebben vandaag de dag zelfs geen pseudo-wetenschappelijke onderbouwing, daar waar het racisme van de jaren '30 wel kon terugvallen op een rassenleer en rassentheorie die als een vast onderdeel werd gezien van het wetenschappelijke denken. Dan moet je je de vraag stellen hoe het komt dat zoveel mensen dom-racistische uitspraken doen zonder door moderne intellectuele racisten daartoe geholpen te worden. Ik denk dat je dan weinig andere kanten opkan, dan te gaan zoeken naar datgene wat die dom-racisten verbindt: i.e. een steeds tendentieuzere mediaberichtgeving die vaak een racistische logica aanreikt of zich er op zijn minst van bedient. Hierboven legde ik al uit waarom ik meende dat het hanteren van die logica zowel voor kijker als voor nieuwsprogrammma op korte termijn een win-win-situatie is: je kan er de kijker de indruk mee geven zich te informeren zonder dat die ook effectief een inspanning moet leveren. Je kan er de kijker de indruk mee geven op de hoogte te zijn van een groot aantal dossiers zonder dat hij ook maar een beetje contextuele informatie nodig heeft. Het aanreiken van standaardantwoorden als een vorm van klantenbinding dus: zolang die kijker de corporate media blijft volgen, kan hij zichzelf wijsmaken geïnformeerd te zijn.
mvg,
Andy