Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid
Maar hierin maak je zélf de beoordeling over het racistisch gehalte van de partij. Met alle respect hé, maar ik laat dit liever gebeuren door een rechter. Als de rechter beslist; "die partij is racistisch" dan ben ik geneigd hem te geloven.
|
Het is net heel spijtig voor u dat u zelf eens niet wenst na te denken, maar blindelings op wat een rechter, die als lid van een franstalige belgicistische groupering niet bepaald de meest objectieve keuze is, u vertelt.
Dat u daar dan klaarblijkelijk nog trots op bent maakt het m.i. nog triester.
Als u er nog verder over zou nadenken, zou u beseffen dat met heel de voorgeschiedenis i/h achterhoofd, namelijk de creatie van wetten met als enig, nauwelijks gecamoufleerd en door de PS openlijk toegegeven doel, om een specifieke partij te liquideren én het feit dat de ambtenarij, waartoe ook de rechterlijke macht behoort, zwaar gepolitiseerd is, dan zou ik toch achterdochtig zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid
Maar het gaat hem op dat punt ook helemaal niet om het racistisch gehalte van de partij, maar om het feit dat ze verboden werd - en zelfs dát deed de Gentse rechter niet eens, terwijl dat wél get geval was in Nederland. Desalniettemin, voelt de auteur net nú de behoefte om zo'n laster-artikeltje te schrijven. Logisch? Nee. Objectief? Zéker niet.
|
Inderdaad het Vlaams Blok is
nog niet verboden. Dat zal gebeuren wanneer ze eerst na de verkiezingen nog eens in een schijnproces in Cassatie verliezen. Waarop de Waalse partijen met steun van VLD, SP-A en CD&V hen financieel droog zal leggen. Waarop de post en openbare omroepen zullen weigeren nog over de partij berichten of hun informatie te verspreiden. Mocht het VB onverhoopt dit nog overleven dan kan men nog altijd, op basis van de huidige uitspraak de partij écht laten verbieden en iedereen die op maar enige manier ooit iets heeft gedaan met het VB, tot het gaan van 'het verhuren van een meeting zaal', strafrechterlijk vervolgen.
En dit is geen fantasie, want alle wetten die dat scenario mogelijk maken zijn de laatste jaren al gestemd. Tenzij de vlaamse kiezer met de volgende verkiezingen een krachtige reactie hierop geeft, zal men tot de volgende stap overgaan.