Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Plopsaland kan duidelijk de belangstelling niet aan; te veel mensen voor de omvang en aantal attracties van dit park.
|
Feitelijk is dit een probleem in ALLE attractieparken. In de meeste parken schuif je meer dan een uur aan voor een topattractie die hoogstens een minuut duurt. Eigenlijk kan dat niet en dat is de reden dat ik dit soort parken verafschuw, hoewel ik de attracties erg leuk vind. Als je weet dat dit vaak nog eens een volle dag salaris betekent als je het hele gezin mee wil nemen, denk je snel al eens twee keer na.
Zo trok ik met het gezin onlangs naar het Boudewijnpark. Het begon al fijn met drie kwartier aan te schuiven... voor de kassa. Hierna viel het nog relatief mee, mijn kinderen zijn nog geen wildebrassen en verkiezen rustige attracties, hooguit een kwartier, half uur aanschuiven (wat toch ook lang is). Helemaal erg werd het op de waterglijbaan. Daar schoven we maar liefst een uur aan. Zo was de dag natuurlijk snel gedaan.
Anderen inspireerde dit wachten tot grove onbeschoftheden. Blijven zitten in de molentjes is er daar één van, voorbijsteken een andere. Het personeel, vaak jobstudenten, doen dan of hun neus bloedt, waardoor de irritaties te erg kunnen worden. Een paar jaren geleden was ik getuige van een vechtpartij in Walibi. Volgens mij zal dit in de toekomst enkel erger worden. Daarom dat ik dit soort parken voortaan zal mijden.
De oorzaak van dit alles? Volgens mij de wet van de traagheid waardoor het verschil tussen vraag en aanbod nog niet genivelleerd werd. Er is een te grote vraag naar dit soort parken en het aanbod is beperkt. Ofwel moet men de tarieven verhogen zodat er minder mensen komen, ofwel moeten er meer parken komen, maar dat bedoel ik met traagheid: zo'n park zet je niet in 1-2-3.