Los bericht bekijken
Oud 2 september 2009, 16:26   #71
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
U heeft geen poot om op te staan Monza
en uw teksten staan vol spellingsvauten.
(Heeft u op school wel iets geleerd behalve de Brabançonne?)
Geen enkel argument.
Nous enfants de la Patrie ... ?

Citaat:
U doet maar. Ik vind het echter intriest dat elke discussie op dit forum systematisch in de grond wordt geboord door mensen die voortdurend afleidingsmanoeuvres verzinnen en hele en halve leugens verkopen, daarin volop gesteund door de moderatie die van geen kritiek op België of het multicultureel model wil weten en bij wat hevigere discussies systematisch de kant van de Belgicisten of de linkse kerk kiest.
Ik verdenk een gedeelte van die lui (u niet Monza ) dat ze hier gewoon betaald worden om keet te schoppen en mensen te intimideren.

* * *

Ik ben op dit moment geen voorstander van een samengaan met Nederland voornamelijk omwille van de kwalijke rol die de politieke elite in Nederland speelt.
Een nochtans verstandig iemand als Niessen ziet dat blijkbaar niet.
Als (Groot-)Nederlander zie ik heus wel de 'knelpunten' in Nederland en dat er sprake is van een politieke cultuur, die Pim Fortuyn ooit omschreef als regentesk. De politiek van de Paarse kabinetten was wat hem betreft het toppunt. Dienaangaande moet er inderdaad het nodige veranderen. En die veranderingen komen ook. Geert Wilders - ik laat in het midden hoe hij over vreemdelingenzaken denkt - schopt ook behoorlijk tegen deze cultuur. De kwestie van de Westerschelde heeft laten zien dat de Nederlandse publieke opinie zich schaamt voor haar politieke leiders, die het in deze kwestie pijnlijk hebben laten afweten.

Citaat:
Ook het mentaliteitsverschil tussen Vlamingen en Nederlanders is enorm. Wat ons bindt is vooral de taal, de wil om te werken, een op een aantal vlakken gelijk lopende culturele smaak en vooruit te komen in het leven.
Nee, de mentaliteitsverschillen - als die er al zijn - zijn niet veel groter, dan die tussen Geldersen en Zeeuwen of tussen Friezen en Noord-Brabanders. Nederlanders en Vlamingen hebben de neiging om die verschillen te vergroten, maar zij gelijken meer op elkaar dan men denkt. De Nederlanden vormen geenszins een dimensieloos cultuurlandschap, maar zijn een gedifferentieerd laagland met regionale kleurnuances. Onze stelling luidt dan ook: Eenheid in diversiteit.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden