Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Maar dat is toch je reinste onzin? Je gaat toch ook niet het moorden stelen, verkrachten enz... iet of wat uit de criminaliteit halen omdat het toch al altijd gebeurd en ook altijd zal gebeuren?
|
tsja, en zo maak je elke discussie kapot. net zoals bambina die maar met foto'tjes blijft gooien
Citaat:
Welke mens, met welke afwijking heeft volgens jou geen bestaansrecht? Ik dacht dat bij ernstige afwijkingen de natuur zelf ingreep.
|
verkeerd gedacht
Citaat:
Wat is er erger, verkrachting of moord?
In ex-Joegoslavië en nu nog in Soedan, wordt systematische verkachting als een oorlogswapen beschouwd. Duizenden kinderen werden als gevolg van een verkrachting geboren. Ga jij ze vertellen dat zij volgens uw ethiek geen bestaansrecht hebben. Dat zij volgens uw ethiek best geaborteerd mochten worden?
|
indien het de wens vd moeder zou zijn geweest en zij was er vroeg genoeg bij geweest is mijn antwoord volmondig ja.
Citaat:
Verkrachting is een lelijk ding, daar niet van. Maar moord is nog erger.
|
een zygote is geen mens noch een baby.
een foetus is pas levensvatbaar als hij buitende baarmoeder kan overleven. zolang er geen zenuwstelsel ed is kun je gewoon niet over een mens spreken laat staan dat je die zygote volledige mensenrechten geeft
Citaat:
Kijk.
Wat de proabortusclan doet is vooral opkomen voor de rechten van de moeder. Daarom bekijken ze de situatie ook enekel vanuit het standpunt van de moeder.
|
fout
het is omdat abortustegenstanders op geen enkele moment en op geen enkele manier rekening houden met de moeder dat mensen als ik of raf wel degelijk wijzen op de moeder.
moest ik abortus tot maand 8, 9 of zelfs 5 minuten voor de geboorte toestaan dan heb je gelijk. uiteraard is dit flauwe kul
Citaat:
De meesten geven zelfs de vader niet eens inspraak in de beslissing. En inderdaad het moet heel erg zijn om ongewenst een kind te dragen en te baren. Maar laten we wel wezen.Niet de moeder is de hoofdrolspeler in het abortusverhaal, maar het kind. Niet de moeder is het grootste slachtoffer maar het kind.
|
een zygote is geen kind Paulus. je kunt pas van een kind spreken bij levensvatbaarheid of de definitie die Sywen hanteerde.
Citaat:
Voor een vrouw is een ongewenste zwangerschap slechts een element in haar leven, voor het kind is het het leven zelf. En d�*t is eerlijke ethiek.
|
nope, dat is jouw puur subjectieve en arbitraire beleving.
Citaat:
Het kind dat geen enkele verantwoordelijkheid draagt voor de situatie, (wat we van een moeder niet altijd kunnen zeggen), moet niet opdraaien voor de fouten van iemand anders. Bovendien kan het kind zich niet verdedigen en behoort daarom zeker tot de allerzwaksten van onze maatschappij.
|
ongeboren kinderen zijn beschermd want op hen mag geen abortus toegepast worden.
zygoten en embryo's zijn geen kinderen of baby's.
Citaat:
Hoe kan iemand de mons vol hebben over ethiek en aan deze dingen voorbijgaan?
|
ethiek heeft heel vaak grijze zone's. jij ontkent die grijze zone's
Citaat:
Ik vind alleen dat als wij niet wensen dat anderen de macht krijgen om te oordelen over ons bestaansrecht, wij niet moeten strijden om dezelfde macht te krijgen over anderen.
|
en ik vind dat een foetus geen mens is en derhalve geen aanspraak kan of mag maken op de conventie van geneva.
Op ongeboren kinderen mag geen abortus toegepast worden en die hebben wel degelijk rechten.
Citaat:
Als wij niet wensen dat anderen over ons bestaanrecht oordelen, moeten wij ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders toch?
|
is een zygote is geen "iemand"