onze arrogantie over onze eigen moderne intelligentie maakt ons blind voor het feit dat er in de oudheid meer geweest kan zijn dan primitieve holbewoners of beschavingen.
Er zijn vele puzzelstukjes die een ander verhaal vertellen en vele puzzelstukjes kan men aan mekander linken maar voor de gevestigde waarden in de archeologie zijn dit enkel toevalligheden.
Thans bestaan onze geschiedenis boeken uit eigen veronderstellingen en interpretaties van de onderzoeker of archeoloog die voor zijn stelling enkel de feiten neemt die zijn stelling bevestigen.
de stukjes die een ander verhaal vertellen worden gewoonweg genegeerd
2012, een datum die het een en ander voorspelt, de believers hopen eindelijk dat er iets gaat gebeuren eind december 2012 omdat ze dan eindelijk kunnen schreeuwen "ziet ge wel" al moet ik zeggen dat ik liever heb dat er niks van de voorspellingen uitkomen want deze waren tenslotte niet zo positief voor de mensheid en wil toch nog graag even verder leven
maar als er niks gebeurt zullen de believers nog meer afgeschilderd worden als een bende zotten die gewoon dingen zoeken die er niet zijn enzovoorts en als een open minded persoon vind ik dit dan ook weer niet goed voor het onderzoek naar de oudheid en het zoeken naar bewijzen voor een oudere hogere beschavingen en eventueel buitenaardse contacten