Los bericht bekijken
Oud 4 september 2009, 15:00   #1563
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Ergens is de baring ook corvee. Zeker bij ongewenste zwangerschap.
Juist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Jij bent toch al zo eerlijk om over "een kind" en "in haar lichaam" te spreken.
De rest van uw antwoord is het gevolg van moedwillig verkeerd interpreteren van mijn post om ver weg van de vervelende stukken in deze discussie te blijven.
Nee hoor, juist niet.

Maar om even wat duidelijk te stellen: Ik weet niet wanneer en op welk punt een individu een individu wordt. Ik ga ervan uit dat zodra er sprake is van een foetus dit normaalgesproken levensvatbaar is en dus gezien kan worden als (in ieder geval beginnend) leven. De topictitel doet wat mij betreft niet ter zake. 12 of 14 weken is volstrekt arbitrair en volgens mij ziet iedereen dat zo.

Verder ben ik geen voorstander van abortus maar wees eerlijk: Wie is dat wél? Ook degene die het laat uitvoeren zal er niet lichtzinnig voor kiezen. Ik ben echter wel voor de huidige (Nederlandse), of een wetgeving waarin de vrouw beslist. Dat is paradoxaal, ik weet het.

U gaat voorbij aan de integriteit van de vrouw, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is niet aan u om over haar leven te beslissen. Het is niet voor niets dat een ongeboren kind 9 maanden groeit in de buik van de vrouw. Het is pas een mens als het geboren is. Tot die tijd gaat het om de vrouw.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden