Los bericht bekijken
Oud 4 september 2009, 15:05   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Hoofddoek is kaakslag

Persoonlijk ben ik heel dat hoofddoeken gedoe gewoon beu. Mijn mening is dat de hoofddoek gewoon een kaakslag is aan het Westen en dat een moslima met een greintje (zelf)respect hem gewoon in het openbaar zou moeten afzetten.

Het is gewoon uitdagen en zeggen: "Hier ben ik! Het gewillige "slachtoffer" van mijn mannelijke familieleden."

In een maatschappij waarin er ook nog vele Westerse vrouwen slachtoffer van huiselijke geweld zijn, vind ik het ongepast om openbaar nog zo hoog van de toren te blazen met zo een symbool van onderdrukking.

Je mag het verpakken zoals je wil, maar geef toe dat het eerder een politiek dan een religieus statement is om zo een ding te dragen. Dat de kruisbeelden omwille van het neutrale karakter uit vele openbare gebouwen moesten verdwijnen, daar maalt niemand om, maar die hoofddoek ...

Sorry, maar ik vind het gewoon niet van zelfrespect getuigen. Een vrouw met een hoofddoek kan in mijn ogen gewoon in onze Westerse maatschappij nooit helemaal als respectabel overkomen, vermits ze uit eigen beweging een teken van onderdrukking wil dragen.

Wie geen eigenliefde en geen eigenwaarde kent, zal dat ook niet terugkrijgen. In mijn ogen zijn er 2 soorten hoofddoekdraagsters: zij die het uit eigen beweging doen om te provoceren en daarbij niet nadenken dat er nog een tweede soort bestaat, die wel degelijk geen gelijke rechten heeft.

Hoe gaan we gelijkheid van mannen en vrouwen waarborgen, als er vrouwen zijn, die onder het mom van religie zichzelf onderdrukken?

Sorry, maar ik vind als Westerse vrouw die genoeg heeft meegemaakt het een serieuze kaakslag aan het feminisme dat er hier nog moslima's zijn die het aandurven om te provoceren met hun onderdruktheid.

Hun "vrijheid" bestaat er gewoon uit dat ze hun eigen lichaam als een onwaardig en onzedig voorwerp aanzien en misschien is aan eigenwaarde werken een pak beter dan zich onder een stuk textiel en wat dogma's te verbergen.

Onthoudt dat vele regels uit diverse godsdiensten, niet alleen de islam, gemaakt zijn door mannen, die enkel uit eigen belang hebben geredeneerd.

Men mag van mij geloven wat men wil, maar men mag er niemand door kwetsen. Nu: door openlijk iets te dragen dat met terreur kan geassocieerd worden en dan nog eens keet te gaan schoppen als men er op attent gemaakt wordt, lijkt men mijns inziens wel mensen te kwetsen.

Een hoofddoek is in mijn ogen een kaakslag aan vrouwen en zou in mijn ogen nooit en nergens mogen getolereerd worden.

Daarnaast ben ik blij dat men het eindelijk begint in te zien in diverse scholen en dat men gelijke kansen nastreeft voor volgende generaties door dit symbool van onderdrukking uit de klassen te weren.

In mijn ogen is er maar 1 plaats waar het �* la limit nog getolereerd mag worden en dat is in een moskee. En bij het buitenkomen, gewoon afzetten.