Los bericht bekijken
Oud 5 september 2009, 16:22   #228
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
(phenomeen is in het Nederlands fenomeen)
Ik vind wel Franstalige radiozenders die weigeren Nederlandstalige of Duitstalige muziek te draaien. Zelfs van Spaanse nummers (oa Mecano) lijken Franstalige zenders een ziekelijke voorkeur voor de Franse versie te hebben.

U praat inderdaad voortdurend in clichés. Maar ik noteer dat u Franstalige muziek mooier vindt dan Nederlandstalige. Dat is uw goed recht (en dat wil ik ook zou houden! Over smaak valt nu eenmaal niet te redetwisten.). Dat Franstalige zenders na 180 jaar België geen Nederlandstalige muziek draaien vind ik daarentegen een misselijk makende belediging tegenover de ruiim zes miljoen Nederlandstaligen in Vlaanderen.

Met leugenachtige denkbeelden bedoel ik oa dat u Sarkozy ophemelt als een Europees staatsman (tussen haakjes: gelukkig is die domme Sagolène-Troela geen Frans president geworden).
U lijkt te vinden dat België en Vlaanderen veel respect voor die man moeten opbrengen. I agree to disagree en ik bestrijd dat voor 100%.
Sarkozy is een Frans politicus die de invloed van Frankrijk in Europa (en zeker in België) wil vergroten. Hij heeft niets van een Europees staatsman. Eerder van een Franse kolonialist die vindt dat België en Vlaanderen zo klein mogelijk gehouden moeten worden.
Dit is slechts een voorbeeld. U beschouwt Frankrijk als uw vaderland, ik beschouw Frankrijk als een slechte buur die helaas geen goede bedoelingen met België en vooral met Vlaanderen heeft. Het laatste voorbeeld van een anti-Belgische en ook anti-Belgische actie was de manier waarop het bankgedeelte van Fortis naar BNP werd overgeheveld. Degoutant gewoon.

Ik noteer ook dat u in tegenstelling tot Azert niet van uzelf vindt dat u een trol bent.
Ik hemel Sarkozy helemaal niet op. Ik beschouw Frankrijk als mijn vaderland omdat ik elke dag met Frankrijk leef. Met België leef ik bijna niet meer. Al dit communautaire brol, al die verzuurde reacties omdat Clouseau een gewone liedje over België brengen tonen duidelijk dat dit land een serieus probleem heeft. En dit probleem bevindt zich in de Belgische bevolking die meer en meer aan extreme verzuurdheid lijdt. Wat is er verkeerd dat ze een liedje over België maken? Is dit het einde van de wereld? Blijkbaar wel voor veel Vlamingen. Ik begrijp 100% dat Tony Mary naar Frankrijk verhuist. Daar zal hij zeker en vast zich beter voelen dan in ons apenland.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden