Los bericht bekijken
Oud 9 september 2009, 21:56   #148
FR-Rand-Brusselaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Rand ligt in Nederlandstalig gebied. Wie daar gaat wonen moet zich het Nederlands eigen maken. Het omgekeerde gebeurt ook. Wanneer een Vlaming in Waterloo gaat wonen, dan zal hij zich het Frans eigen moeten maken. Ofwel moet hij maar ergens anders gaan wonen. Nu heb ik me laten wijsmaken, dat de eerste generatie Vlamingen hun kinderen nog wel voor een tijdje naar een Nederlandstalige school sturen, maar na twee of drie generaties zijn deze Vlamingen eigenlijk toch verfranst. Het omgekeerde zal dus ook gebeuren. Of zou moeten gebeuren. Franstaligen die permanent in de rand wonen, zouden na een tijdje afstand moeten doen van het Frans vermits ze in Nederlandstalig gebied wonen. Faciliteiten zijn onzin en hadden in de geest van de wet een strikt tijdelijk karakter. En als men wat nadenkt in een federale logica, kan dat ook niet anders. Alleen hebben de toemalige (Vlaamse) politici verzuimd dit tijdelijk aspect in de wet te stipuleren. Dat was een politieke blunder waarvan we nu nog de gevolgen dragen.
Ik heb niks tegen een franstalig of nederlandstalig karakter van een gemeente ! Maar, voor de rest Vlaanderen, Wallonïe, Brussel : valse grenzen !
Brussel mag niet uitbreiden ... geen probleem ...
Maar wel een constructief voorstel : BHV (politiek, juridisch) is zeer nuttig !
BHV moet niet gesplitst worden. BHV is al te klein ! BHV moet uitbreiden !!! UITBREIDEN naar WALLONIE ! In het belang van Brussel en Belgïe ! En dit zonder te raken aan de taalgrens ! Binnen 100 jaar Brussel = Belgïe, niemand kan er niks aan doen. Dus zo vroeg mogelijk een samenleving politiek !
FR-Rand-Brusselaar is offline   Met citaat antwoorden