De multiculturele samenleving is een gefaald experiment
Ik herinner mij hoe bepaalde leerkrachten vroeger de klas vertelden dat hun missie al geslaagd zou zijn als ze tenminste 1 persoon ervan konden overtuigen om een goede student te worden. Ze zagen zichzelf als een steen in de rivier, die daarom niet de koers van de hele rivier zou veranderen maar toch een impact zou hebben op deze rivier.
Ik heb toch de indruk dat sommige politici zichzelf dezelfde overtuiging proberen aanpraten, dat als er op zijn minst een aantal van hen zich zouden aanpassen de rest wel vanzelf zou volgen ... Maar helaas is dit niet zo het geval en vraag ik me toch wel iedere keer af hoe het toch mogelijk is dat een vrouw met een boerka en haar gezin toch de toelating hebben gekregen om de belgische nationaliteit te verwerven. Blijkbaar is het zo dat de belgische nationaliteit niet veel waard meer is, dat je het bij wijze van spreken als een pak friet kan kopen. Men vergeet blijkbaar dat bij een nationaliteit ook een nationale identiteit hoort, iets wat jou tot belg maakt: iets wat een belg onderscheid van een Rus of een Congolees. Dit onderscheid zijn we blijkbaar ergens kwijtgespeeld, de snel belgwet zal hiervoor wel een zeer grote verantwoordelijkheid dragen. Evenals de mensen die voor deze wet gestemd hebben, mensen die ver van deze zogenaamde multiculturele samenleving leven. Mensen die ergens in een villawijk wonen, die een persoonlijke chauffeur bijna als vanzelfsprekend/normaal beschouwen. Ik zou het ietswat geloofwaardiger gevonden hebben dat deze mensen dan toch in deze fantastische muliticulturele gemeenschappen zouden gaan wonen zijn, aangezien zij zo overtuigd zijn dat al deze gemeenschappen er zo fantastisch zouden uitzien en zo een verrijking van onze samenleving zouden worden.
Om eerlijk te zijn hebben ze ook iets onvoorstelbaar verwezenlijkt, wie had er immers kunnen denken dat we in 2008 de klok terug zouden hebben kunnen terugdraaien naar de middeleeuwen? Waar een hele gemeenschap slaafs opvolgt wat een religie hun opdraagt te doen, zonder daar ook maar bij na te denken. Wie hier nog over twijfeld mag eens terugdenken naar de motivatie van de rellen rond de mohammedcartoons of nog recenter: het verplicht dragen van een hoofddoek op een seculiere school.
Een andere vraag die zich opwerpt is of dit wel immigratie is? Een volk dat zich ergens vestigd maar zich niet aanpast aan de plaatselijke bevolking wordt toch beter omschreven als een vorm van kolonisatie? Ook het feit dat een aantal van deze mensen het westen gewoon als vijandig aanziet is gewoon verbazingwekkend (waarom komen ze zich dan hier vestigen, als zij de bestaande cultuur als minderwaardig beschouwen?)
Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 september 2009 om 15:46.
|