Los bericht bekijken
Oud 26 april 2004, 11:53   #23
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Dus niemand kan antwoord geven - of tenminste serieus ingaan - op mijn vraag over die wekelijkse manifestatie in Brussel op de trappen van de Beurs? Dat daar opgeroepen wordt tot intifada tegen het westen stoort niemand? Dat dit eigenlijk totaal antidemocratisch is, en dat het eigenlijk verboden is om met vlaggen te zwaaien schijnt ook niet zo érg te zijn wanneer het om Heilige Oorlog tegen het westen (waarvoor de Palestijnen gebruikt worden...) te promoten?

Waar is de politie(k)?
met alle eerbied, ik denk dat je perceptie een beetje vertroebeld is . .Ik heb tot enkele maanden geleden in de Steenstraat in Brussel gewoond, op een steenworp van de Beurs;. Die manifestatie was inderdaad een wekelijk terugkerend fenomeen..Ik ben er dan ook vaak langsgelopen en heb me af en toe ook eens verdiept in de dingen die daar gezegd en uitgedeeld werden.. MAar dat er daar werd opgeroepen tot Jihad, dat heb ik NOOIT kunnen vaststellen. Die manifestaties zijn mettertijd trouwens meer en meer doodgebloed.. Vorig jaar tijdens de hele Irak hetze was er wel wat meer volk, maar nadien bleven er nog enkele tientallen vrouwen over, tezamen met wat vertegenwoordigers van het ACW (of ACV, ik kan ze niet meer uit elkaar houden).. MEer dan sensibilisatie over de harde Israelische aanpak van de Palestijnen gebeurt daar niet.. Het betreft ook zéker géén relstokers, veeleer oudere (Palestijnse? Arabische) vrouwen..

Eerlijk gezegd ,ik denk dat je de realiteit een beetje verkeerd benaderd hier..